טורקיה מאיימת: כל מתקפה על כוחות טורקיים בלוב - תענה בכוח 

טורקיה שלחה כוחות ללוב, ומאיימת על גנרל חאליפה הפטר והמדינות התומכות בו

https://www.msb.gov.tr/SlaytHaber/27122020-75884

שר ההגנה של טורקיה אמר כי כל התקפה של גנרל חאליפה הפטר על אנשיה בלוב תענה בכוח. "פושע מלחמה, הרוצח הפטר ותומכיו חייבים לדעת שהם יראו כמטרה לגיטימית במקרה של התקפה כלשהי על כוחות טורקיים", אמר הולוסי עכר בנאום בפני היחידות הטורקיות בטריפולי בשבת האחרונה.

דבריו באים ימים לאחר שהפטר אמר כי כוחותיו "יתכוננו לגרש את הכובש על ידי אמונה, רצון וכלי נשק", בהתייחס לכוחות טורקיים הפועלים לתמיכה בממשלת ההסכמה הלאומית של לוב (GNA).

"אם הם ינקטו צעד כזה, הם לא יצליחו למצוא לאן לברוח", אמר עכר בהתייחס לכוחותיו של הפטר. "כל אחד צריך להתעשת." התמיכה הטורקית ב- GNA בתחילת השנה סייעה להדוף התקפה של 14 חודשים נגד בירת לוב על ידי הפטר, הנתמך על ידי רוסיה, מצרים ואיחוד האמירויות הערביות.

עקר ערך בשבת ביקור לא מתוזמן בטריפולי, שם דן, לטענת גורמים לוביים, בשיתוף פעולה צבאי בין אנקרה לבין ה- GNA. שר הביטחון של טורקיה אמר כי שיחות פוליטיות המבוססות על הפסקת האש מבקשות למצוא פיתרון. "מה שחשוב כאן הוא שכולם צריכים לתרום לפיתרון פוליטי. כל פעולה פרט לכך תהיה שגויה", הוסיף. הפטר אמר בנאומו ביום חמישי כי לא יהיה "שום שלום בנוכחות מתנחל [טורקיה] על אדמתנו".



 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית