טראמפ הטיל וטו על תקציב הביטחון האמריקני 

אחד הסעיפים המרכזיים שהפריעו לטראמפ, הוא סעיף 230 - המספק לחברות מדיה חברתית הגנה משפטית ביחס לתוכן שמפרסמים אנשים בפלטפורמות שלהם

Official White House Photo by Shealah Craighead

דונלד טראמפ הטיל וטו על הצעת החוק השנתית להוצאות ביטחון אמריקאיות בשווי 740 מיליארד דולר, ויזם התנגשות נוספת בקונגרס, שם הרפובליקנים והדמוקרטים כבר נשבעו לעקוף כל ניסיון של הנשיא לטרפד את החקיקה. 

טראמפ אמר ביום רביעי לקונגרס שהוא לא יחתום על חוק אישור ההגנה הלאומי מכיוון שהוא "סותר את מאמצי הממשל שלי להציב את אמריקה במקום הראשון בפעולות הביטחון הלאומי והמדיניות החוץ שלנו". כדי לבטל את הוטו, נדרשים שני שלישים מכל בית בקונגרס. 

אחד הסעיפים המרכזיים שהפריעו לטראמפ, הוא סעיף 230 - המספק לחברות מדיה חברתית הגנה משפטית ביחס לתוכן שמפרסמים אנשים בפלטפורמות שלהם. "כישלונכם להפסיק את הסיכון לביטחון לאומי בסעיף 230 יהפוך את המודיעין שלנו לבלתי אפשרי כמעט להתנהל מבלי שכולם ידעו מה אנו עושים בכל צעד ושעל", כתב טראמפ במכתב לבית הנבחרים.

טראמפ התנגד גם לצעדים שהגבילו את תוכניתו להפחתת רמות הכוחות האמריקניים באפגניסטן ובגרמניה והציבו מכשולים בדרך לכל מאמץ עתידי להוציא את הכוחות מדרום קוריאה. "אני מתנגד למלחמות אינסופיות, כמו גם הציבור האמריקני. מעשה זה מתיימר להגביל את יכולתו של הנשיא להסיג כוחות מאפגניסטן, גרמניה ודרום קוריאה ", כתב טראמפ. "לא רק המדיניות הזו גרועה, אלא שהיא אינה חוקתית."


 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית