ימי טראמפ האחרונים: העניק עשרות חנינות למקורביו

בין ברי המזל נמצאים היועץ לשעבר ג׳ורג׳ פפאדופולוס, ארבעה אנשי שירות חשאי שהורשעו בטבח של אזרחים עיראקיים, יו״ר הקמפיין לשעבר פול מנפורט, וגם אביו של ג׳ארד קושנר

ימי טראמפ האחרונים: העניק עשרות חנינות למקורביו

BIGSTOCK/Copyright: Divya777

נשיא ארה״ב היוצא, דונלד טראמפ, העניק אתמול (ד׳) חנינה ל-26 איש ובכללם שמות מוכרים כמו יו״ר הקמפיין שלו לשעבר, פול מנפורט, וכן ליועצו לשעבר רוג׳ר סטון, ובכך שמט למעשה את הקרקע תחת ההרשעות המשמעותיות ביותר בפרשת ההתערבות הרוסית בבחירות 2016 (״רוסיה-גייט״). השניים מצטרפים לג׳ורג׳ פפאדופוליס, יועץ מטה הבחירות של טראמפ במירוץ לנשיאות של 2016, שהורשע אף הוא במסגרת חקירת הפרשה וזכה לחנינה שלשום (יום ג׳). שלשום חנן טראמפ 14 איש נוספים, בכללם ארבעה קבלני ביטחון של השירות החשאי, שהורשעו בטבח של 14 אזרחים עיראקיים בשנת 2007, והמתיק את עונשם של חמישה נוספים. עוד בר מזל במסגרת מסע החנינות של טראמפ: צ׳רלס קושנר, מחותנו של טראמפ (אביו של חתנו, ג׳ארד קושנר), שהורשע בעבירות מס ובתרומה בלתי חוקית לקמפיין.

טראמפ פועל בכל כוחו כדי לבטל את תוצאות חקירת הממשלה במעורבות הרוסית בקמפיין הבחירות, עליה ניצח התובע המיוחד רוברט מולר, אותה הוא מכנה שוב ושוב כ״ציד מכשפות״ (וגם משתמש במילים קשות יותר)ֿ. ״החנינות של היום מסייעת לתקן את העוול שהצוות של מולר גרם לכל כך הרבה אנשים״, נמסר מהבית הלבן. בקיץ האחרון חנן את היועץ לביטחון לאומי, מייקל פלין, שהואשם אף הוא במעורבות בפרשה. סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת כי יו״ר ועדת המודיעין של בית הנבחרים, הדמוקרט אדם שיף, אמר כי טראמפ ״עושה שימוש לרעה בכוחו על מנת לתגמל את ידידיו ואת בני בריתו הפוליטיים, להגן על אלה ששיקרו עבורו, לגונן על אלה שנמצאו אשמים בהרג אזרחים, ולערער חקירה שגילתה עוולות משמעותיות״. הסנאטור הרפובליקני בן סאס הגיב לחנינות בהצהרה פשוטה: ״הן רקובות עד היסוד״. 

טרפ עזיבתו של טראמפ את הבית הלבן ב-20 בינואר, הוא צפוי לבצע חנינות נוספות. אמנם גם נשיאים קודמים השתמשו בסמכות זו על מנת לחון מקורבים, ביניהם גם רבים שנויים במחלוקת, במהלך השבועות האחרונים שלהם בתפקיד הבכיר בעולם - אך נדמה שטראמפ, כמו טראמפ, מעורר יותר ביקורת ותרעומת מקודמיו במהלך זה, שכן הוא מנסה למעשה לבטל את תוצאותיה של חקירה רשמית בנוגע לפרשת שחיתות מקיפה שחתרה תחת יסודות הדמוקרטיה האמריקנית. 

אולי יעניין אותך גם