דובי פרנסס מנפיק קרן הון סיכון בבורסת תל אביב

היקף הקרן 100 מיליון דולר, והיא מונפקת על ידי Group 11 מעמק הסיליקון, מיסודו של פרנסס, שמשקיעה בחברות טכנולוגיה מהפכניות בתחום השירותים הפיננסיים

דובר פרנסס. צילום: Group 11

המשקיע דובי פרנסס הודיע על הנפקת קרן חדשה של 100 מיליון דולר בבורסת תל אביב. זו הפעם הראשונה שקרן הון סיכון המשקיעה בהייטק הישראלי  מציעה למשקיעי הבורסה בתל אביב להיות שותפים.

פרנסס הוא שותף מייסד בקרן Group 11 מעמק הסיליקון, שמשקיעה בחברות טכנולוגיה מהפכניות בתחום השירותים הפיננסיים. השנה הגיעו חברות הייטק בהן השקיע פרנסס לשווי של מיליארדי דולרים האחת. לדוגמא: חברת TripActions שפיתחה פלטפורמה לתכנון נסיעות עסקיות הגיעה לשווי של מעל לארבעה מיליארד דולר, חברת הפינטק Tipalti, המפתחת פתרונות אוטומטיים להעברת תשלומים גלובליים, צמחה לשווי של יותר משני מיליארד דולר, וכך גם חברת הביטוח הדיגיטלי לעסקים הקטנים Next Insurance.

"חלפו הימים שבהם משקיעי הון סיכון דיברו הרבה, אך שיקפו מעט מאוד לציבור. מהיום, ביצועיה של Group 11 זמינים לכל ואנו נמשיך לדווח על ביצועינו מדי חציון באמצעות הבורסה״, מסר פרנסס ״זוהי יריית הפתיחה למה שעתיד להפוך לסטנדרט בעשורים הבאים - זמינות של קרנות הון סיכון גם למשקיעים כשירים ולמשקיעים מוסדיים באמצעות פלטפורמה מרכזית, המאפשרת קנייה ומכירה חופשית של זכויות השותפות המוגבלת שלהם בקרן. שקיפות מלאה של הביצועים תביא לבחירה טבעית של הקרנות בעלות הביצועים הטובים ביותר".

מאז שפרנסס הקים את Group 11 בסוף שנת 2011, הוא השקיע דרכה למעלה מ- 200 מיליון דולר בחברות המובילות של עמק הסיליקון בתחום טכנולוגיה פיננסית. החברות מבוססות בארה"ב, אך כ- 70% מהן בעלות קשר לישראל, עם מייסדים ישראלים ופעילות מחקר ופיתוח בישראל.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית