ארה״ב: סנקציות נוספות על סין בשל הפרת זכויות אדם

״השליטים האוטוריטריים של סין מטילים מגבלות דרקוניות על חופש הביטוי, הדת והאמונה״, הצהיר מזכיר המדינה, מייק פומפיאו. ראש המחלקה לביטחון פנים התייחס לסין כאל ״איום תמידי וגובר״

הפגנה מול הקונסוליה הסינית בניו יורק, מוקדם יותר השנה. צילום: Gabriele Holtermann-Gorden/Sipa USA via REUTERS

מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפיאו, הודיע אתמול (ב׳) על הטלת מגבלות נוספות על פקידי ממשל סיניים המעורבים בהפרת זכויות אדם במדינה. ״השליטים האוטוריטריים של סין מטילים מגבלות דרקוניות על חופש הביטוי, הדת והאמונה, ועל זכותו של העם הסיני להתאגד בדרכי שלום. ארצות הברית הבהירה כי מבצעי הפרות זכויות אדם דוגמת אלו לא יתקבלו במדינתנו בברכה״, כך לשון ההודעה.

״היום אני מודיע על הטלת מגבלות נוספות בנושא הנפקת אשרות לגורמים סיניים רשמיים הנחשבים כאחראים או כשותפים במדיניות שמטרתה דיכוי אמונות דתיות ורוחניות, קבוצות מיעוט אתניות, מתנגדים למשטר, פעילי זכויות אדם, עיתונאים, פעילי עבודה, פעילי חברה אזרחית, ומפגינים בדרכי שלום״, כתב פומפיאו, וציין כי גם בני המשפחה של אותם גורמים עלולות להיות כפופות לסנקציות.

עוד נכתב בהודעה, כי הסנקציות מבהירות את החלטת ממשלת ארה״ב ״להטיל אחריות על המפלגה הקומוניסטית הסינית בנוגע לדיכוי הגובר שלה נגד העם הסיני. השנה, הטילה ארה״ב מגבלות ויזה וסנקציות כלכליות על פקידי המפלגה המעורבים בהפרות זכויות האדם האיומות המתרחשות בשינג׳יאנג, במגבלות הגישה לטיבט, ובהרס האוטונומיה שהובטחה להונג קונג. הפעולה של היום יוצרת מגבלות נוספות, החלות על כל פקידי המפלגה הקומוניסטית הסינית העוסקים בפעולות דיכוי כאלה, בלי קשר למיקומם. ״ארצות הברית עומדת לצד האנשים הרבים שנרדפים על מאמציהם, הנעשים בדרכי שלום, לממש את זכויותיהם״, חתם פומפיאו את ההצהרה, תוך ציון שמות בולטים דוגמת פעיל הדמוקרטיה מהונג קונג ג׳ימי ליי, והאקדמאי האויגורי אילהם טוהטי.

נשיא ארה״ב היוצא, דונלד טראמפ, מנצל את השבועות האחרונים שלו בבית הלבן כדי להגביר יותר ויותר את הלחץ על סין. רק ביום שישי האחרון נוספו עוד עשרות חברות סיניות לרשימה השחורה של הסחר האמריקני, בכללן יצרנית השבבים המובילה Semiconductor Manufacturing International Corp, וחברת המל״טים SZ DJI Technology. סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת, כי ראש המחלקה לביטחון פנים, צ׳אד וולף, אמר כי הוא בוחן הטלת מגבלות נוספות על סין, אותה כינה ״איום תמידי וגובר על ארה״ב״. וולף אמר, כי המחלקה תפרסם בקרוב התראה עסקית בנוגע לשימוש בשירותי דאטה וציוד של חברות המקושרות לסין״.

עוד ציין וולף, כי שירותי הביטחון האמריקניים בודקים גופים נוספים דוגמת חברת TCL, יצרנית הטלוויזיות השלישית בגודלה בעולם. לדבריו, התגלה השנה שהחברה שילבה דלתות אחוריות בכל מכשירי הטלוויזיה שלה, וכך חשפה את הצרכנים לפריצות סייבר ולדליפת נתונים.  

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית