האו״ם מאריך את מנדט הצוות המפקח על הטליבאן

על רקע האלימות הבלתי פוסקת באפגניסטן, קיבלה מועצת הביטחון החלטה פה אחד על הארכת המנדט בשנה. שלשום נהרגו 15 ילדים בפיצוץ במזרח המדינה, אתמול נהרגו שמונה אנשים בפיצוץ מכונית תופת

זירת הפיגוע בקאבול, ביום א׳. צילום: REUTERS/Mohammad Ismail

מועצת הביטחון של האו״ם הודיעה כי היא מאריכה ל-12 חודשים נוספים את מנדט הצוות המיוחד מטעמה, המפקח על יחידים ויישויות הקשורים לטליבאן, תוך הדגשת חששותיה מפני האלימות הבלתי פוסקת באפגניסטן. ההחלטה אומצה פה אחד על ידי כל 15 החברות. המועצה בירכה על ״מאמצי המו״מ האחרונים בין ממשלת אפגניסטן לטליבאן״, והדגישה את החשיבות בהבטחת הסיוע הנדרש עבור הצוות המיוחד, על מנת שיוכל לבצע את תפקידו באופן יעיל ובטוח.

מוקדם יותר החודש, לאחר חודשים של שיחות בתיווך אמריקני, הכריזו הצדדים כי הגיעו להסכם ראשוני שיאפשר את קיום שיחות השלום ביניהם, ויאפשר להם להתקדם לנושאים מהותיים כגון הפסקת אש. בינתיים, האלימות נמשכת כל העת. ביום שבת האחרון נהרגו 15 ילדים בפיצוץ במחוז גאזני במזרח המדינה. המשטרה טוענת כי הטליבאן עומד מאחורי התקרית הקטלנית, אך זה מכחיש וטוען כי היה מדובר בפיצוץ ״מקרי״. למחרת, יום א׳, נהרגו לפחות שמונה אנשים ולמעלה מ-15 נפצעו בפיצוץ מכונית תופת בבירה קאבול. אתמול (ב׳) נרצח העיתונאי רחמוטוללה נקזאד, שתיעד לאורך שנים את הסכסוך במדינה. סוכנות איי.פי מוסרת כי מדובר בעיתונאי הרביעי שנרצח במדינה בחודשיים האחרונים.

על פי כוח המשימה של האו״ם באפגניסטן, בין ינואר לספטמבר השנה נהרגו למעלה מ-2,100 אזרחים אפגניים, ונפצעו כמעט 4,000. משרד הפנים האפגני מסר כי בשלושת החודשים האחרונים בלבד הרג הטליבאן 487 איש ופצע למעלה מאלף, על ידי 35 פיגועי התאבדות ו-507 פיצוצים ברחבי המדינה. השיחות בין הטליבאן לממשלה נמצאות כרגע בהפסקה וצפויות להתחדש בחודש הבא.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית