חברת טריגו רוצה לחסוך את התורים בסופרמרקט

הסטארטאפ הישראלי, שפיתח פיתרון מבוסס ראייה ממוחשבת ובינה מלאכותית המאפשר הסבה של חנויות קיימות לאוטונומיות, ללא צורך בבניית חנויות ייעודיות, השלים גיוס של 60 מיליון דולר עבור הרחבת הפעילות

צילום: חברת טריגו

חברת טריגו (Trigo), המאפשרת חווית קניות ללא תור בסופרמרקט, הכריזה על השלמת גיוס סבב B של 60 מיליון דולר. את הסבב הובילה קרן 83North והשתתפו בו גם כל משקיעי החברה הקיימים הכוללים את Hetz Ventures, Red Dot Capital Partners, Morrag Investments, Vertex Ventures, ו-Tesco. הסבב מביא את כלל ההשקעות בחברה ל-94 מיליון דולר במצטבר.

הטכנולוגיה של טריגו מבוססת על ראייה ממוחשבת, בינה מלאכותית, בשילוב עם מצלמות המותקנות בשטח החנות, ומאפשרת הסבה של חנויות סופרמרקט קיימות לאוטונומיות, ללא צורך בבניית חנויות ייעודיות. הפתרון מאפשר לרשתות השיווק להציע ללקוחותיהן את האפשרות להיכנס לחנות, לבחור את המוצרים ולשלם באופן אוטומטי, ללא עמידה בתור.

״חווית הקניות בסופרמרקט הולכת להשתנות דרמטית בשנים הבאות״, מסר מיכאל גבאי, מנכ"ל טריגו. ״הפתרון שבנינו מאפשר את הטרנספורמציה הנדרשת בחווית השימוש ומעניק לקמעונאיות יתרונות תחרותיים רבים. הביקוש למוצר שלנו התגבר בעקבות מגפת הקורונה בשל הצורך של סופרמרקטים בעולם להימנע מריכוז גבוה של אנשים בחנויות, הצטופפות תורים בקופות, וכן הרתיעה של הצרכנים לגעת במסך או בלוח המקשים בקופות עצמיות״.

המערכת אינה אוספת נתונים אישיים על הצרכן ואינה מזהה תווי פנים או כל מידע ביומטרי, אלא מתבססת על נתוני תנועה במרחב החנות ובחירת מוצרים באופן אנונימי לאורך כל מסע הקניה. הפתרון גם מאפשר לקמעונאיות לאמץ שיטות ניהול מבוססות דאטה, הכוללות חיזוי של ניהול המלאי, תמחור חכם, אבטחה, מניעת הונאה, אופטימיזציית מדפים, שיווק ממוקד על בסיס הרגלי קניה, ועוד.

החברה הוקמה בשנת 2018 על ידי האחים מיכאל ודניאל גבאי, סמנכ"ל הטכנולוגיה. כיום מועסקים בה 85 עובדים, מרביתם במרכז הפיתוח בתל אביב ומיעוטם במשרד בלונדון. ההון שגויס ישמש להרחבת כוח האדם במרכז הפיתוח, וכן עבור הרחבת הפריסה העולמית של החברה.

ענקית הקמעונאות Tesco, שלה כ-7,000 חנויות בבריטניה, אירלנד, מרכז אירופה ואסיה, החלה לשלב באופן ניסיוני את הטכנולוגיה של טריגו בסניף הצמוד למטה הניהול שלה בלונדון. "אנו שמחים על שיתוף הפעולה עם טריגו, בזמן שהם צומחים בצורה מרשימה״, אמר חוס דקרס, סמנכ"ל הטכנולוגיה הראשי של קבוצת טסקו. ״יחד, התקדמנו מאוד ביישום פתרון ה'קניות ללא תורים' בחנות שלנו ואנחנו נרגשים מהטכנולוגיה הזו ומההזדמנויות שהיא מביאה".

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית