דיווח במקסיקו: חשוד הקשור להעלמות עשרות סטודנטים במקסיקו - ברח לישראל 

תומאס זרון דה לוסיו, לשעבר ראש הסוכנות לחקירה פלילית במקסיקו, ברח לישראל, כך לפי העיתונות במקסיקו. במשרד המשפטים שומרים על שתיקה בנושא 

לכאורה, תמונתו של זרון בתל אביב מהתקופה הנוכחית. מקור: https://www.proceso.com.mx/reportajes/2020/12/18/mexico-paraiso-de-las-empresas-israelies-de-ciberespionaje-254807.html

נשיא מקסיקו, אנדרס מנואל לופז אוברדור חשף בספטמבר האחרון כי ראש הסוכנות לחקירה פלילית לשעבר (AIC), תומאס זרון דה לוסיו, שהואשם בשינוי ראיות במקרה של היעלמותם של 43 הסטודנטים מאיוצינאפה, נמצא בישראל. כך לפי פרסום במקסיקו. במשרד המשפטים הישראלי שומרים על שתיקה. "לא נוכל להגיב בעניין זה", נכתב בתגובה לשאלה בנושא. 

"ממשלת ישראל לא יכולה, אני אומר זאת בצורה מכובדת, לתת הגנה לאדם בעל מאפיינים אלה, זה לא יהיה הוגן או אנושי מכיוון שיש מספיק גורמים כדי להוכיח שהוא פעל בצורה לא נכונה", טען הנשיא. 

בנובמבר האחרון פרסם אתר הארץ כתבה בנושא. "זרון מבוקש בגין מעורבותו בפרשת ההיעלמות של 43 סטודנטים מבית הספר לחינוך "Raúl Isidro Burgos" באיוצינאפה ב-2014. זו לא הסיבה היחידה שהחוקרים במקסיקו מעוניינים לשוחח איתו. זרון נדרש לחקירה בפרשה אחרת לגמרי - הרכישה והשימוש לרעה בתוכנת פגסוס של חברת NSO Group", כתב העיתונאי עודד ירון. 

פרסום נוסף, לפני שבועיים, באתר regeneracion.mx, חושף תמונות של זרון, לכאורה, בדירת המסתור שלו בתל אביב. לפי עיתונאי מקסיקני בשם Mathieu Tourliere (שגם פרסם את תמונתו של זרון לכאורה מדירת המסתור שלו בתל אביב) , זרון הצליח לברוח לישראל אודות לקשרים שלו עם חברות סייבר ישראליות ואנשי עסקים ישראלים הפועלים במקסיקו. Tourliere קושר את זרון לפרשת האזנות לא חוקיות לעיתונאים במקסיקו באמצעות תוכנת פגסוס של NSO. 

טרם ברור מדוע משרד המשפטים מסרב להגיב על הפרסום. פניתי גם לדוברות משרד החוץ להבין האם הם מכירים את האירוע. אם תתקבל תגובה, היא תפורסם כאן. 









 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית