הצי האמריקאי צפוי לשדרג את מערכות ה- IT שלו

הפרוייקט צפוי לעלות כארבעה מיליארד דולר. "אחד מהפערים המרכזיים כיום של הצי (ובהם כוחות הנחתים) הוא שרשתות המידע שלו", טוענים בצי האמריקני

U.S. Navy photo by Mass Communication Specialist 3rd Class Will Hardy

תקיפות הסייבר האחרונות בארצות הברית על מוסדות, ארגונים ממשלתיים, חברות פרטיות וארגונים ביטחוניים, שכנעו את הצי האמריקאי לבחון את תשתיות ה- IT שלו ולשדרגם בצורה משמעותית. שיקול נוסף בתהליך אותו מתחיל הצי הוא ההבנה ששדה הקרב ומאפייניו משתנים, כולל שדה הקרב הימי, לשדה קרב דיגיטלי, בו השולט הוא המנצח. אחד מהפערים המרכזיים כיום של הצי (ובהם כוחות הנחתים) הוא שרשתות המידע שלו אינן מקושרות זו לזו באופן מיטבי ובמלואן.  

החלטת הצי האמריקאי לשדרוג מערכותיו (פרוייקט הצפוי לעלות כארבעה מיליארד דולר), פורסמה ימים מספר לפני פרסום הידיעות על תקיפות האקרים רוסיים על סוכנויות ממשלתיות, לרבות המשרד להגנת הפנים, משרד האוצר ומשרד המסחר, באמצעות תקיפת אחד מספקי השירותים המרכזיים ביותר של הממשל האמריקאי, חברת SolarWinds (המספקת שירותי מחשוב גם לצי ולזרועות אחרות של הצבא האמריקאי). 

הצי פירט מטרות עיקריות נוספות לתהליך המודרניזציה והשדרוג: הערכת יעילות יכולותיו להגנת הסייבר, שדרוג המערכות לטכנולוגיות חדשניות המשקפות "תקני טכנולוגיה מודרניים ומבוססי ענן" וכן איתור ספק תשתיות IT מקצה לקצה, בדגש למעבר לשירותי מחשוב בענן. 

"מטרת הבדיקה היא לזהות דרכי פעולה פוטנציאליות לשיפור היכולות על מנת להשקיע מחדש בסדר העדיפויות ולטייב את תקציבי הצי", מסר אחד מקציני הצי הבכירים בתחום טכנולוגיות המידע. "תוצאות הבדיקה יאפשרו קבלת החלטות על מודל שירותי ה- IT הימיים העתידיים ותיעדוף המאמצים להשגתו". תוצאות הבדיקה של הצי צפויות להתפרסם עד אמצע 2021. 

הצי (יחד עם חיל הנחתים) צפוי לבחון את כלל התשתיות הארגוניות, מנהלתיות, לוגיסטיות ומבצעיות שלו בהיבטים של פיתוח, תשתיות, פריסה, תפעול וניתוח נתונים. חלק נוסף מרכזי בבחינה הוא מוכנות הצי וחיל הנחתים לתקיפות סייבר, לאחר שבשנת 2018 דו"ח בדיקה מצא כי קיימים פערי אבטחה גדולים מאד. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית