ארה"ב: מערכת בינה מלאכותית שימשה כטייס משנה

בעת הטיסה היתה מערכת ARTU אחראית להפעלת חיישני הניווט הטקטי בעוד הטייס האנושי רס"ן 'וודו' ממוקד בהטסת המטוס

 ארה"ב: מערכת בינה מלאכותית שימשה כטייס משנה

U.S. Air Force photo by Jamal D. Sutter

חיל האוויר האמריקני דיווח על "צעד ענק בהגנה הלאומית בעידן הדיגיטלי", כאשר בפעם הראשונה בוצעה טיסה במטוס U-2 ובו טייס אנושי ומערכת בינה מלאכותית שביצעה תפקידים תעופתיים-טיסתיים כאילו היתה טייס משנה במטוס. 

אתר חיל האוויר האמריקני מדווח כי הגיחה בוצעה בסוף השבוע שעבר, כאשר בתא הטייסים במטוס היו טייס אנושי בדרגת רס"ן שכינויו VUDU ומערכת בינה מלאכותית שכינויה ARTU. המטוס המריא מבסיס חיל האוויר BEALE אחרי שמדעני המעבדות הפדרליות התקינו בו מערכת בינה מלאכותית שתוכננה לבצע תפקידים של איש צוות אוויר במטוס צבאי. 

ד"ר ויליאם רופר, עוזר השר הממונה על חיל האוויר, מסר בהודעה רשמית של החיל, כי פיתוח האלגוריתם המיוחד נמשך כשלוש שנים. "להפקיד מערכת צבאית אמריקנית בידי בינה מלאכותית זה פתיחת עידן חדש בשילוב אדם-מכונה".

בעת הטיסה היתה מערכת ARTU אחראית להפעלת חיישני הניווט הטקטי בעוד הטייס האנושי רס"ן 'וודו' ממוקד בהטסת המטוס ובתיאום עם הבינה המלאכותית, שתפקידה היה גם לאתר שיגורי חימושים עוינים של אויב. מיד אחרי ההמראה נמסרה השליטה על החיישנים למערכת הבינה המלאכותית והניסוי עבר בהצלחה. הנהלת המעבדות הפדרליות הודיעה שיימשך פיתוח מערכות הבינה המלאכותית ושילובן בכלי יטיס שונים של חיל האוויר.