דיווח: הודו רוצה להסב מטוסי נוסעים תוצרת איירבוס למטוסי משימה

משרד ההגנה ההודי מתכנן להסב ששה מטוסי נוסעים איירבוס A320 למטוסי התראה מוקדמת צבאיים על ידי התקנת מערכות מכ"ם שיוכלו לסרוק שטחים נרחבים

משרד ההגנה ההודי מתכנן להסב ששה מטוסי נוסעים איירבוס A320 למטוסי התראה מוקדמת צבאיים על ידי התקנת מערכות מכ"ם שיוכלו לסרוק שטחים נרחבים ולנהל קרבות בעת סכסוכים פוטנציאליים בעתיד. התקשורת ההודית מדווחת כי המגמה היא להרחיב את יכולות התצפית וההתראה האלקטרונית.

TIMES OF INDIA דיווח כי את ששה מטוסי הנוסעים תספק חברת התעופה הלאומית אייר אינדיה, ומשרד ההגנה חישב ומצא כי תכנית זו תהיה יותר חסכונית מאשר רכש שני מטוסי A330 חדשים למטרה הצבאית, כפי שהיה בתכנית קודמת. התאגיד האירופי איירבוס הציג בעבר גרסאות של מטוסי התראה מבוססי מטוס הנוסעים A330  אך עדיין לא נמצא לקוח. 

THE DRIVE מוסר כי שווי התכנית החדשה של ששה מטוסי A320 הוא 1.4 מיליארד דולר והאספקה תוך ארבע עד שבע שנים. עדיין לא התקבל אישור רשמי לתכנית, אך סבורים שמועצת הרכש הממלכתית תאשר בקרוב. במטוסי הנוסעים שיוסבו יותקנו מערכות מכ"ם אלקטרוני אקטיבי תוצרת תאגיד המו"פ של ממשלת הודו DRDO. העיתונות ההודית כתבה שההסבה תבוצע במתקני איירבוס בצרפת ויותקנו במטוסים אנטנות מיוחדות על גב המטוס.

משרד ההגנה ההודי מתכונן לאפשרות של סכסוכים עם סין או פקיסטאן, ומכאן תכנית הרכש המהירה יחסית של מטוסי התראה אלקטרונית. לחיל האוויר של פקיסטאן יש שמונה מטוסי התראה מבוססי מטוסי SAAB 2000 שוודי ו-ZDK-03 סיני, ואילו בחיל האוויר הסיני יש 30 מטוסי התראה מדגמים שונים. 
 

אולי יעניין אותך גם