לוקהיד מרטין תתחזק מטוסי F-16 של חיל האוויר האמריקני

מטוסי F-16 FALCON יוצרו במקור בחברת ג'נרל דיימיקס שנרכשה על ידי לוקהיד מרטין

By Master Sgt. Andy Dunaway - This Image was released by the United States Air Force with the ID 080610-F-BC606-048 (next). Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=4534330

חברת לוקהיד מרטין זכתה בחוזה בשווי של 900 מיליון דולר  מטעם חיל האוויר של ארה"ב לתחזוקה, שיפורים, שרותי תמיכה טכנית ובקרות במטוסי הקרב F-16 של חיל האוויר.

מטוסי F-16 FALCON יוצרו במקור בחברת ג'נרל דיימיקס שנרכשה על ידי לוקהיד מרטין. החברה מציינת כי בשנים האחרונות עלתה בצורה משמעותית ביותר החשיבות של מטוסי קרב אלו אצל מפעילים בכל העולם. 4,588 מטוסי 'פלקון' נמסרו עד כה ל-29 מדינות ברחבי תבל,  בנוסף למספר רב של שדרוגי מטוסים.

מדינות כמו טייוון, בולגריה, מרוקו ובחריין רכשו באחרונה מטוסים חדשים, ולכן הוחלט בלוקהיד מרטין לפתוח השנה קו ייצור של מטוסי F-16  בלוק 70/72 לייצור המטוסים המתקדמים ביותר מסוג זה. תקציב ההגנה של ארה"ב לשנת 2021 כולל סכום גדול מאוד למטוסים צבאיים –  56.9  מיליארד דולר. סכום משמעותי זה פירושו גידול בפעילויות של לוקהיד מרטין ושל יצרניות מטוסים נוספים כמו בואינג ונורת'רופ גראמן, יצרניות מטוסי הקרב F-15 מ והמפציצים החמקניים B-2 , בהתאמה. 

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית