חברה ביטחונית ישראלית זכתה בפסיקה מקדמית מול אמזון

בית משפט בארה"ב קבע כי אמזון חייבת לאפשר בדיקת מלאים ע"י החברה הישראלית מגלולה, הטוענת כי נפגעה קשה מזיופים המוצעים למכירה באתרי אמזון

צילום: חברת מגלולה

בית המשפט המחוזי במחוז המזרחי של וירג'יניה בארה״ב הורה לחברת אמזון להעמיד מלאי של מעל 33,000 מוצרים "חשודים" - המאוחסנים בכ-200 מתקנים ברחבי ארה"ב - לבדיקת החברה הישראלית מגלולה בתוך חמישה ימים. הוראה זו של בית המשפט ניתנה בתחילת החודש כחלק מתהליך discovery (גילוי מוקדם),  הליך קדם-משפטי, בו הצדדים נדרשים לגלות זה לזה פרטים מהותיים הנוגעים למשפט.

חברת מגלולה, המייצרת טועני מחסניות לנשק חם, הגישה תביעה נגד אמזון לפני שנה בטענה כי אפשרה למכור זיופים באתרי האינטרנט שלה. התביעה טוענת כי אמזון היא מוכרת ישירה של הזיופים, ולא ספקי צד שלישי המציגים מוצרים באתריה. אמזון מואשמת במכירת גרסה מזויפת של אחד ממוצרי "מגלולה" שהגיע לקונה עטוף בשקית ניילון ממותגת של אמזון. טוען המחסניות הוחזר למרכז השמדת סחורות, אך הועמד למכירה חוזרת.

זוהי הפעם הראשונה שניתן צו פיקוח כזה נגד אמזון בנוגע למוצרים מזויפים. בצו בית המשפט נכתב כי יש להעניק למגלולה גישה לצורך "לבדיקת המוצרים החשודים הסגורים במחסני אמזון", או לחלופין שאמזון חייבת לשלוח את המוצרים שברשותה לאתר חיצוני לצורך בדיקתם על ידי החברה. ענקית הקמעונאות המקוונת טענה כי אין לראות בשימוש במוצרים החשודים הפרת תקנות, מכיוון שמעולם לא נמכרו.

בכתב התביעה מתלוננת התובעת כי "במקום לאפשר גילוי, אמזון נוקטת בטקטיקות התדיינות משפטיות כדי לתסכל ולהגביל את הגישה של מגלולה למידע הנוגע לאופי ולהיקף המלא של ההתנהלות המפרה של אמזון". עוד מצוין שאמזון טענה, במהלך החודשים האחרונים, כי לא ניתן לאפשר גישה למוצרים המדוברים בשל מגפת הקורונה או "בהלת הקניות בחגים".

מנכ"ל חברת מגלולה, גיא טל, מסר לישראל דיפנס כי עד עתה ביקרו עורכי הדין של החברה במספר קטן של מחסני חברת אמזון וצילמו מוצרים מזויפים של החברה. לטענת טל, השופט התיר ביקור רק במספר מחסנים מוגבל בגלל טענתה של אמזון כי ביקורים כאלו יפגעו במהלך העבודה הסדירה במחסנים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית