לא רק בישראל: סקנדל מכרז רובי הסער הגרמני הולך ומסתבך

חוקרים מטעם בית המשפט פשטו על מטה חברת C.G. Haenel בעקבות טענות של החברה המתחרה הקלר וקוך להפרות פטנט מצידה

https://www.cg-haenel.de/defence-en

סאגת מכרז רובי הסער לצבא גרמניה נמשכת ומסתבכת. זוכרים שדיווחנו בישראל דיפנס בחודש ספטמבר האחרון כי משרד ההגנה הגרמני ביטל את זכייתה של חברת C.G. Haenel במכרז לאספקת כ-120,000 רובי סער MR556 מתוצרתה לצבא הגרמני בשווי של יותר מ-290 מיליון דולרים עקב טענות של החברה המתחרה הקלר וקוך להפרות פטנט מצידה. ובכן, כעת מדווח האתר Thefirearmblog.com כי חוקרים מטעם בית המשפט המחוזי בדיסלדורף פשטו על מטה החברה בשול (Suhl).

לכאורה, מדווח האתר, משרד הרכש של הצבא הגרמני בקובלנץ צפה בסרטונים שהוגשו ע"י חברת הקלר וקוך המראים כיצד ניתן להחליף רכיבים מרובה CR223 של האנל באלו של אקדח HK416. נראה כי סרטונים אלו תומכים בטענות הקלר וקוך כי תכנון הרובה של חברת האנל פוגע בזכויות הפטנטים והקניין הרוחני שלה. על פי הדיווחים, נציגים מבית המשפט והמחלקה הטכנית של הצבא הגרמני נכחו במהלך הביקור במפעל של האנל.

האתר מעריך כי לעת עתה צבא גרמניה ימשיך להשתמש ברובה G36, ולא ברור אם המכרז יוצג שוב בעתיד הנראה לעין. ככל הנראה, ממתינים בצבא גרמניה להחלטת צבא ארה"ב בנוגע לתוכנית הנשק של כיתת הדור-הבא, שיכולה לשנות את תפיסת הנשק הקל באופן משמעותי מכדורי קליבר-קטן ומהירות-גבוהה קטנים בקוטר כמו 5.56x45מ"מ לכדורי מאגנום כמו 6.8 NGSW. אחרי תוכנית זו עוקבים מקרוב מספר צבאות שכלי הנשק הקלים שלהם עומדים לקראת סיום מחזור חייהם, כולל גרמניה ובריטניה.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית