נורת'רופ גרומן תספק מקלעי שרשרת כבדים לרק"מי סטרייקר

על פי החוזה הבסיסי והזמנת המסירה הראשונה יסופקו 95 תותחי שרשרת החל בתחילת 2022
 

https://news.northropgrumman.com/news/releases/northrop-grumman-to-supply-xm813-bushmasterR-chain-gunsR-for-us-army-strykers

תאגיד נורת'רופ גרומן האמריקאי הודיע ​​כי לאחרונה הוענק לו חוזה מצבא ארה"ב עבור אספקת מקלעי שרשרת כבדים מסוג XM813 Bushmaster כחלק מתוכנית שדרוג הקטלניות של מערכות הנשק בקליבר בינוני של רק"מ הסטרייקר (Stryker). על פי החוזה הבסיסי והזמנת המסירה הראשונה יסופקו 95 מקלעי שרשרת החל בתחילת 2022.

ה XM813-הוא מקלע כבד בקליבר בגודל 30x173 מ"מ ומקורו במקלע השרשרת של Mk44 Bushmaster של החברה המשולב על פלטפורמות אוויר, יבשה וים ברחבי העולם. ה-XM813  נועד בתחילה כדי לענות על הצורך המבצעי הדחוף להעלות את רמת החימוש של צי רכבי הסטרייקר של גדוד הפרשים השני שבסיסו בגרמניה, כדי לספק לצוותים יכולת מוגברת להתגונן מפני איומים מתעוררים.

החוזה הנוכחי יתמוך בשיפורים ב-XM813 ובשילוב תותחי השרשרת בצוותי לחימה חטיבתיים נוספים של צבא ארה"ב. לדברי החברה, הרבגוניות של ה-XM813  תאפשר שילוב של פיתוחים עתידיים, כולל יכולת לירות בסוגי התחמושת המתקדמים של נורת'רופ גרומן אשר יכללו בסופו-של-דבר תחמושת מונחת ומרעומי קירבה.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית