ישראלי מואשם בגניבה ממסלקת קריפטו קנדית

הנאשם ניצל כשל בתוכנה של מערכת החברה הקנדית Coinpayments uגנב ממנה מטבעות וירטואליים בשווי מאות אלפי דולרים

bigstock

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד שמואל דז'בינסקי בגין עבירות גניבה בנסיבות מחמירות, הלבנת הון והשמטת הכנסות בכוונה להתחמק ממס. 

עפ"י כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד מיכל אזולאי, הנאשם ניצל כשל בתוכנה של מערכת החברה הקנדית  Coinpayments, המהווה, בין היתר, פלטפורמה מקוונת לאחסון וסחר במטבעות ווירטואליים מסוגים שונים. דז'בינסקי שזיהה כשל טכני במערכת, המיר מספר פעמים את אותם מטבעות וירטואליים באמצעות הפלטפורמה של החברה, וכך גנב ממנה מטבעות וירטואליים בשווי של כ-833,102$.

נוסף על כך, במטרה להסתיר ולהסוות את מקורם של המטבעות הווירטואליים שגנב, עשה הנאשם פעולות שונות ביניהן העברת המטבעות הווירטואליים לכמה "ארנקים" וירטואליים ומכירתם במספר הזדמנויות. תמורת המטבעות הללו הרוויח כ-100,000 ₪. הנאשם הפקיד בחשבון הבנק שלו סכומי כסף שונים שקיבל בתמורה למכירת המטבעות הווירטואליים בסכום הנמוך מ10,000 ₪ במטרה להימנע מדיווח על סכומים אלו בבנק.

במשך שנה השתמש הנאשם בכסף שקיבל ממכירת המטבעות הווירטואליים להוצאות שוטפות ולבילויים שלו ושל בני משפחתו ובמטרה להתחמק מתשלום מס, השמיט דיווח על הכנסתו. כמו כן, בשנת 2018 לא הגיש הנאשם דו"ח למס הכנסה.

יחד עם כמה האישום הוגשה בקשה לחילוט 24,100 מטבעות וירטואליים מסוג ריפל וכן סכום של 197,399.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית