תקציב הביטחון השנתי של יפן שוב שובר שיאים

משרד הביטחון היפני מעוניין להשקיע יותר בתחומי סייבר וחלל, תחומים בהם משקיעות גם סין ורוסיה משאבים רבים. כמו כן, מחריפה יפן את צעדיה להגנה על מחקר מדעי אקדמי מפני ריגול זר

ראש ממשלת יפן, יושיהידה סוגה. צילום BIGSTOCK/Copyright: shganti777

תקציב הביטחון של יפן לשנת 2021 צפוי לעמוד על 5.34 טריליון ין (51.5 מיליארד דולר), שיא כל הזמנים זו השנה השביעית ברציפות, כך על פי דיווח בג׳פאן טיימס. הקבינט וראש הממשלה, יושיהידה סוגה, צפויים לאשר את טיוטת התקציב, הגבוה ב-3.3% מזה של שנת 2020, ביום שני בשבוע הבא.

משרד הביטחון היפני מעוניין להשקיע יותר בתחומי סייבר, חלל והספקטרום האלקטרומגנטי, תחומים בהם משקיעות גם סין ורוסיה משאבים רבים. בחודש שעבר פרסם המכון הלאומי היפני לחקר ההגנה דו״ח בו הזהיר כי הצבא הסיני שואף להשתמש בטכנולוגיות חדישות, דוגמת בינה מלאכותית, כדי לשפר את יכולתו ההתקפית בעולם הסייבר ובחלל. כמו כן, טיוטת התקציב כוללת הצעה לבניית שתי ספינות עבור חיל הים המצוידות בטילי היירוט ״איגיס״.

מוקדם יותר החודש, דיווח ה-University World News כי יפן מחריפה את צעדיה להגנה על מחקר מדעי באוניברסיטאות שלה מפני ריגול זר, על רקע המתיחות הגוברת בין ארה״ב לסין ובהתאם להסכם הביטחון שנחתם עם ארה״ב בשנת 1960. סוכנות הידיעות היפנית קיודו מעדכנת כי ל-45 אוניברסיטאות ביפן יש הסכמי חילופי סטודנטים או אקדמאים עם אוניברסיטאות סיניות, שחלקן נמצאות תחת אמברגו אמריקני (למשל אוניברסיטת ההנדסה בחרבין, ואוניברסיטת בייהאנג בבייג׳ינג). הדו״ח של המכון הלאומי היפני, המצוטט בידיעה, זיהה תחומי מחקר נוספים הנמצאים בסיכון גבוה לריגול אחריהם – כגון מדע החומרים, טכנולוגיית מוליכים-למחצה, רובוטיקה וטכנולוגיה מהווים תחומי מחקר בסיכון –  מאחר וניתן להשתמש בהם לייצור נשק.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית