עונשי מאסר ל-14 סייענים בפיגועים בשרלי הבדו והיפר כשר

הורשעו בפשעי מימון טרור והשתייכות לרשת טרור. שלושה מהנאשמים הורשעו בהיעדרם, בכללם בת זוגו לשעבר של המחבל מהמרכול הכשר

עצרת זיכרון בפריז לאחר בפיגועים, ינואר 2015. צילום: REUTERS

בית משפט בפריז הרשיע אתמול (ד׳) 14 אנשים שהיו מעורבים בפיגועים במשרדי המגזין הסאטירי ״שרלי הבדו״ ובמרכול ״היפר כשר״ בעיר בינואר 2015. מדובר בסייענים לשלושת הרוצחים עצמם, שכזכור נתפסו ונהרגו על ידי המשטרה לאחר מסע קטל של 17 איש שנמשך שלושה ימים. הם הורשעו בפשעי מימון טרור והשתייכות לרשת טרור פלילית.  

שלושה מהנאשמים עמדו לדין בהיעדרם, ולמרות שההערכה היא ששניים מתוכם אינם חיים עוד, נגזרו עליהם עונשי מאסר ארוכים. הנאשמת השלישית, היאת בומאדין, היא בת זוגו לשעבר של חבר דאע״ש, אמאדי קוליבאלי, שביצע את הפיגוע במרכול הכשר. השלטונות מאמינים כי היא עודנה בחיים ונמלטת מצו מעצר בינלאומי. השופטים גזרו עליה שלושים שנות מאסר.

המשפט נמשך כשלושה חודשים, במהלכם חוותה צרפת גל טרור מחודש שכלל פיגוע דקירה קטלני בכנסיה בניס, ואת עריפת ראשו של המורה סמואל פטי ליד פריז, לאחר שהראה לתלמידיו קריקטורות של הנביא מוחמד. לאחר ההכרזה על גזר הדין, אמר עורך הדין של המגזין ״שרלי הבדו״, רישאר מלקה, כי הנאשמים היוו רשת תמיכה שאפשרה לתומכים לשפוך דם, אשר בלעדיה לא היה הדבר מתאפשר. עורך הדין של ניצולי המתקפה במרכול, אמר ״אנו מאשימים את המוציא להורג, אבל בסופו של דבר, זה גרוע יותר להיות המשרת שלו״.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית