גרמניה: תוספת תקציב לשירות הביון החיצוני 

הBND, צפוי לקבל יותר ממיליארד אירו לשנת 2021. תקציב דומה לזה של הביון הצרפתי, הDGSE

Bundestag \ Photographer: Henning Schacht - https://bilddatenbank.bundestag.de/

על פי דיווח של intelligence online, התקציב הגרמני לשנת 2021, שפורסם ב -4 בדצמבר, צופה גידול חד בהקצבות לשירות הביון החיצוני, BND (מקביל למוסד). השירות צפוי לקבל יותר ממיליארד אירו מתוך סכום כולל של 7.5 מיליארד יורו המיועד לקהילת הביטחון. 

תקציב ה- BND הוא ברמה דומה לזו של ה- DGSE הצרפתי, שנותר הרבה מתחת לסכומים שהוקצו לשירות המודיעין היחיד של בריטניה (SIA). בישראל, הערכה כי המוסד והשב"כ יחד מקבלים כ10 מיליארדי ש"ח בשנה (כ2.5 מיליארדי אירו). 

על תקציב 2021 מערערת האופוזיציה הגרמנית, שמאמינה כי לא ניתן לפתור את קשיי שירותי הביון על ידי הגדלת המשאבים הכספיים בלבד. בינתיים, ה- BND עדיין מתמודד עם ההשלכות של פסק הדין של בית המשפט החוקתי הפדרלי מ -19 במאי. הצעת חוק פורסמה ב -1 בדצמבר, כמה ימים לפני התקציב, והטילה רגולציה מחמירה יותר על יכולות יירוט התעבורה ממגוון מקורות, וצמצום סט קריטריונים לשימוש בטכניקות אלה. 

על פי הצעת חוק זו, BND יוכל להשתמש ביכולות היירוט שלו כדי לפקח על איומים מסוימים, כולל איום סייבר ולוחמה היברידית. בעתיד, ה- BND יוכל לסרוק אחוז מסוים של זרימת נתונים ברחבי גרמניה כדי לאתר מתקפות סייבר מתמשכות ולהתאים את הגנות הסייבר במדינה.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית