אושקוש רוכשת את חברת ההנדסה פראט מילר

סכום הרכישה הוא 115 מיליון דולרים וחברת פראט מילר תשמור על שמה, צוות העובדים, המתקנים והמיתוג שלה

צילום: מתוך אתר חברת אושקוש

חברת אושקוש דיפנס (Oshkosh Defense) האמריקאית, יצרנית כלי רכב צבאיים טקטיים קלים, הודיעה השבוע על רכישת חברת  ההנדסה פראט מילר (Pratt Miller), המתמחה בתחום ההנדסה המתקדמת, הטכנולוגיה וחדשנות בשווקי מכוניות הספורט והרכבים הצבאיים, בסכום של 115 מיליון דולרים. חברת פראט מילר תשמור על שמה, צוות העובדים שלה, המתקנים שלה ועל המיתוג שלה.

פראט מילר, שהוקמה בשנת 1989, ידועה ביכולות הרובוטיקה שלה, וזכתה לאחרונה בחוזה של צבא ארה"ב בשותפות עם חברת QinetiQ כדי לספק לצבא אבות-טיפוס לגרסה הקלה של כלי הרכב הקרבי הרובוטי שלה (RCV) להערכת הצבא. על פי ידיעה באתר Defense News, החברה גם זכתה בחוזה לפיתוח שילוב מערכת נשק חדשה ברק"מ סטרייקר, במסגרת תוכנית מערכות נשק בקליבר בינוני של הרק״מ (MCWS).

היא חברה גם לרפאל הישראלית למכרז ה-MCWS בו עדיין נבחנות ההצעות השונות. לטענת האתר, ממשלת ישראל הביעה לאחרונה התלהבות בשידוך כלי הרכב של אושקוש למערכת כיפת ברזל של רפאל. פראט מילר היא גם אחת משש חברות שנבחרו על ידי הצבא לעבוד על דרכים לשפר את מערכת האספקה מחדש של תחמושת ליחידות ארטילריית שדה המפעילות תותחי הוביצר M109 Paladin. המערכת הנוכחית הינה מסורבלת, ולפעמים אף מסוכנת.

על פי Defense News, הרכישה עשויה להעניק לאושקוש מינוף רב יותר במכרזים, דוגמת המכרז החדש לרכבים טקטיים קלים (JLTV) שיצא לדרכו לאחרונה, ומכרז תכנית רכב הלחימה המאויש האופציונלי (OMFV) המיועד להחליף את רכב הלחימה בראדלי. הבקשה להעברת הצעות במכרז ה-OMFV צפויה להתפרסם בסוף השבוע הקרוב.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית