פעם שלישית ברצף: סעודיה מקצצת בתקציב הביטחון 

"נקודת המפתח היא שזו השנה השלישית ברציפות בה קוצצו ההוצאות, המציגות את העומס הכספי של סעודיה", כותב העיתונאי Craig Caffrey בפרסום 

פעם שלישית ברצף: סעודיה מקצצת בתקציב הביטחון 

State Department photo by Ron Przysucha/ Public Domain

פרסום של Craig_Caffrey חושף כי סעודיה מקצצת את תקציב הביטחון שלה, ככל הנראה, עקב לחץ פיננסי. "תקציב 2021 של סעודיה כולל קיצוץ של 3.8% בהוצאות הביטחון, כלומר התקציב הצבאי יירד מ -48.5 מיליארד דולר בשנת 2020 ל -46.7 מיליארד דולר בשנה הבאה ויחזיר את תקציב הביטחון לרמות 2013", נכתב בפרסום. 

"נקודת המפתח היא שזו השנה השלישית ברציפות בה קוצצו ההוצאות, המציגות את העומס הכספי של סעודיה. בפעם האחרונה היו קיצוצים מתמשכים כל כך בהוצאות הביטחון באמצע שנות השמונים, כאשר מחירי הנפט סבלו מהתמוטטות דומה מהשיאים ההיסטוריים.

"הקיצוצים משאירים מעט מאוד מקום להוצאות רכש ויישום מבצעים. אולי 65% ומעלה מהתקציב מושקעים כעת לטובת כוח אדם. סעודיה תממן תמיד דרישות דחופות אם הן קריטיות לביטחון המדינה, אך תצפה לעיכובים רבים יותר ברכישות 'נחמד שיש'." 

 

אולי יעניין אותך גם

An F-15C Eagle assigned to the 493rd Fighter Squadron takes off in support of exercise Point Blank 20-1 at Royal Air Force Lakenheath, England, Jan. 30, 2020. Point Blank is a bilateral exercise that enhances professional relationships and improves overall coordination with allies and partner militaries. (U.S. Air Force photo by Airman 1st Class Mikayla Whiteley)

 

בית הנבחרים של ארה"ב אישר תקציב ההגנה לשנה הקרובה

אישור התקציב מאפשר לפנטגון להתחיל ברכש עשרות מערכות נשק חדשות