דעה: האיראנים מחכים לתגובה ישראלית בסייבר - אם תבוא, הם יסלימו

"האיראנים שומרים מהלכים בכדי להסלים את המתקפה אם תהיה תגובה ישראלית ; פוטנציאל הנזק מהתקיפות האחרונות גדול ממה שהיה בפועל ; המשק הישראלי לא מוכן", אומר עמרי שגב מויאל, מנכ"ל חברת הסייבר Profero

עמרי שגב מויאל. צילום: Profero

עמרי שגב מויאל, מנכ"ל חברת הסייבר Profero מתייחס למתקפות הרבות שממשיכות ופוגעות במשק הישראלי, גם ברגעים אלו: "מתקפת הסייבר האיראנית מתגברת וממשיכה לפגוע במשק הישראלי. זו מתקפה רחבת היקף, המתעצמת בחודשים האחרונים וממשיכה גם בימים אלו, נגד כמעט כל הסקטורים - מחברות ביטוח כמו שירביט, דרך חברות שילוח ועד סטרטאפים ועסקים קטנים כדוגמת משרדי עו"ד. התקיפות שפורסמו הן רק מקצת מהפעולות שמתרחשות נגד המשק הישראלי. 

"מתחקור המתקפות אנחנו מגלים שפוטנציאל הנזק הוא גדול יותר מהפגיעה בפועל, כך שסביר להניח שהאיראנים שומרים עוד מהלכים להסלמה. בדומה לאירועים ביטחוניים, יש כאן משחק של מקרה ותגובה בין שתי המדינות. לכן, חשוב לשים לב שאם תגיע תגובה ישראלית, המשק הישראלי, שאפשר להקביל אותו לעורף במלחמה, חייב להיות מוכן לגל תקיפה אגרסיבי הרבה יותר. מה שראינו עד עכשיו זה רק קמצוץ למה שמדינה מסוגלת לעשות בכלי סייבר התקפיים. 

"אסור לזלזל, מרבית המשק הוא לא ה'סיבר ניישן'- עיריות, מתקנים, חברות פרטיות, רפואה פרטית וכו' – לא מוכנים למתקפות סייבר בסדר גודל שכזה. כל מנהלת חברה חייבת ללמוד מהתקופה האחרונה ולהתכונן, יכול מאד להיות שאנחנו רק בתחילתו של גל ארוך בו המשק הישראלי יהיה נתון למתקפת סייבר שתלך ותסלים."


 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית