שר הביטחון של ליטא: נפלנו קורבן למתקפת סייבר רחבה 

קמפיין התקיפה כלל שימוש במידע כוזב ופריצה לאתרים 

By Arvydas Anušauskas - https://www.vle.lt/Straipsnis/Arvydas-Anusauskas-74743#articleImages-1, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=83307175

מוקדם יותר החודש התמודדה ליטא עם אחת מתקפות הסייבר "הגדולות והמורכבות ביותר" בשנים האחרונות, לדברי שר הביטחון ארווידס אנושוסקאס. ההתקפה שהתרחשה "ערב מעבר הממשלה [...] הוכנה מראש ועם מטרה בראש", אמר בהצהרה שפורסמה ביום רביעי האחרון.

לאחר ניתוח האירוע ב- 9 בדצמבר, המרכז הלאומי לאבטחת סייבר במשרד הביטחון (NKSC) אמר כי הפריצה מכוונת למערכות ניהול התוכן להשיג גישה ל -22 אתרים המנוהלים על ידי המגזר הציבורי בליטא, בעיקר עיריות אזוריות. לאחר מכן פרסמו התוקפים שלושה סוגים של מאמרים מזויפים - אחד הטוען כי דיפלומט פולני עוכב בגבול ליטא, אחר הטוען שחיתות בשדה התעופה בסיאוליא, בו נמצאת המשימה לשיטור אווירי של נאט"ו, ואחר טוען כי יותר אנשים ממה שדווח בעבר גויסו לצבא.

במקביל, הודעות דוא"ל מזויפות שדומות לאלה ששימשו את משרדי ההגנה ומשרדי החוץ, כמו גם את מינהל עיריית שיאולאי, שימשו להפצת המידע הכוזב על ידי קישור חזרה לטקסטים שפורסמו באתרים שנפרצו. "זה מראה על פערים עצומים באבטחת הסייבר במגזר הציבורי," אמר אנושוסקאס.

אנליסטים ליטאים אמרו בעבר כי התקפות דיסאינפורמציה במדינה מכוונות בעיקר למבני הצבא, נאט"ו והממשל. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית