פתאל: עוד לא מדברים על שת״פ ביטחוני עם מדינות המפרץ

לאחר ההשלמה המוצלחת של סדרת ניסויי יירוט של מערכת הנשק ״שרביט קסמים״, התייחס ראש מנהלת חומה במפא״ת לאפשרות לשיתוף פעולה עתידי למול אויבים משותפים  

פתאל: עוד לא מדברים על שת״פ ביטחוני עם מדינות המפרץ

צילום: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון

״למדינת ישראל יש מדיניות יצוא ברורה. לגבי מערכות שבשיתוף פעולה עם האמריקנים, זה חייב להיות בתאום איתם. במערכות שפיתחנו לבד כמו כיפת ברזל אנחנו עצמאיים, וכמובן כל מדינה בהתאם לצרכים שלה. בנושא מדינות המפרץ אנו עוד ממתינים להבשלת היחסים הביטחוניים וכרגע אנחנו עדיין לא מדברים על יכולות הגנה אווירית״, כך אמר משה פתאל, ראש מנהלת חומה במפא״ת שבמשרד הביטחון. פתאל שוחח עם עיתונאים לאחר ההשלמה המוצלחת של סדרת ניסויי יירוט של מערכת הנשק "שרביט קסמים" ("קלע דוד"), אל מול איומים המדמים טילי שיוט וטילים בליסטיים. הניסויים בוצעו בהובלת חברת "רפאל" משדה ניסויים במרכז הארץ, בהשתתפות חיל האוויר וזרוע הים.

״מבחינה הנדסית, יש כאן יתרונות רבים״, הוסיף פתאל, בהתייחסו לשאלות בנוגע לשיתוף פעולה ביטחוני עם מדינות המפרץ. ״יש מידע שניתן לחלוק, כמו חיישנים שאפשר לפרוס בשתי המדינות, מאחר ויש לנו אויבים משותפים״. עוד אמר פתאל, כי ״הבשורה בקמפיין הזה היא שיש שילוב רב מערכתי בין כל המערכות להתמודד עם סוגי האיומים המדויקים והסטטיסטיים. כפי שאתם יודעים, רגל ההגנה היא לא היחידה, ולכן מדינת ישראל מצטיידת מול יכולות נוספות שיאפשרו לה להתמודד מול איומים מהסוג הזה״.

 

אולי יעניין אותך גם