משרד התקשורת: נוטים לאשר רכישת אמצעי שליטה ב-IBC על ידי קבוצת הוט

מהלך זה יוביל לפרישת רשת משותפת של אינטרנט אולטרה מהיר לכ-1.7 מיליון משקי בית במדינת ישראל

צילום: משרד התקשורת

מהלך זה יוביל לפרישת רשת משותפת של אינטרנט אולטרה מהיר לכ-1.7 מיליון משקי בית במדינת ישראל החל ממועד אישור העסקה ועד לטווח זמן של חמש שנים, במסגרת זו תורחב חובת פרישת הרשת ביחס של 1:1 בין מספר משקי בית בפריפריה מול המרכז.  
כמו כן, ביסוס רשת סיטונאית נוספת אפקטיבית ובפרישה רחבה תאפשר הרחבת רמת התחרות על גבי תשתיות שתפחית עלויות לצרכן הקצה. 

שר התקשורת, חה"כ יועז הנדל: "אישור הבקשה יקדם את קצב פרישת הסיבים בישראל וישפר את שירותי האינטרנט באיכות השירות והמחיר לצרכן לכלל אזרחי ישראל אשר משוועים לאינטרנט מהיר במיוחד בימים אלו. אחרי עשור אבוד בתחום התשתיות הגיע הזמן שלכל אזרח בכל מקום בארץ יגיע אינטרנט מהיר עם תחרות של שתי חברות לפחות."
 
משרד התקשורת ניהל בשבועות האחרונים עבודת מטה בבקשה להעברת אמצעי שליטה בחברת IBC, הפורשת סיבים ברחבי ישראל, לקבוצת הוט, המעונינת לרכוש חלק מהשליטה בחברה, ולספק באמצעות רשת IBC שירותים מבוססי סיב לצרכן.
 
בחינת הבקשה על ידי הגורמים המקצועיים במשרד העלתה כי השלמת העסקה צפויה להרחיב באופן משמעותי את פרישת רשת הסיבים של IBC בישראל, לקצר את לוחות הזמנים לפרישה נרחבת, להקטין את התלות הקיימת למתחרים ברשת בזק, ולהפחית חסמי כניסה  למתחרים חדשים על גבי רשת סיטונאית נוספת שתאפשר אספקת שירותים מבוססי סיב לצרכן. יחד עם זאת ידרשו מהלכי אסדרה משלימים על מנת להפחית חששות תחרותיים שעולים מן העסקה, והכל כמפורט במסמך השימוע ובחוות הדעת הכלכלית המתפרסמת.
 
מהלך זה עולה בקנה אחד עם מהלכי האסדרה שהמשרד מוביל במטרה להאיץ את פרישת הסיבים ורשת האינטרנט האולטרה מהיר תוך קידום מדיניות להרחבת רמת התחרות בשוק זה. פרישת תשתית רחבת פס תייצר מנועי צמיחה, תעודד תעסוקה, תפחית את יוקר המחיה לאזרח, תחזק את הפריפריה  לכלל המשק, תעלה את התמ"ג לנפש ותאיץ את כלכלת ישראל.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית