תרגיל משותף לחיל הים ונאט״ו בים התיכון

מוקדם יותר החודש נערך תרגיל משותף עם כוח המשימה הימי של נאט״ו, בו הציגה ישראל יכולות להנחתת מסוק על כלי שיט בים ולהעברת נפגעים לבית חולים בחוף

תרגיל משותף לחיל הים ונאט״ו בים התיכון

צילום: מתוך אתר האינטרנט של חיל הים

ישראל פועלת לפיתוח ושיפור יכולות של פינוי רפואי ימי בעתות חירום באזור מזרח הים התיכון, ומציעה לציים הפועלים באזור לבצע פינוי ימי מכלי שיט והעברה מהירה של פצועים או נפגעים מהים אל בתי חולים בישראל.

מוקדם יותר החודש, נערך תרגיל משותף ליחידות צי של נאט"ו ולזרוע הים, בו הציגה ישראל יכולות להנחתת מסוק על כלי שיט בים, ולהעברת נפגעים לבית חולים בחוף. שליח Shepard News שוחח עם קצין הרפואה של חיל הים, עמית גיל, שאישר שהחיל מפתח יכולות להעברת צוותים רפואיים בין כלי שיט בים. קצין חיל הים תא"ל אייל הראל, רמ"ח תכנון באגף התכנון, אמר לאתר כי נוכח התפתחויות באזור יש צורך להדק את הקשרים האסטרטגיים בין ישראל לבין ארגון נאט"ו.

"אם יתגלה צורך דחוף לפינוי ימי במזרח הים התיכון לא יהיה לנו זמן לפנות לטורקיה, כאשר ישראל מרחיבה את מסגרות הפינוי הימי שלה", אמר קומנדר אנטוניו מוריניה, קצין בכיר בפיקוד הימי של נאט"ו. בתרגיל השתתפו ארבעה כלי שיט, שתי קורבטות של חיל הים הישראלי וכלי שיט מיוון ומבולגריה, הפועלים במזרח הים התיכון. עד כה נערכו כבר מספר תרגילים בנושא פינוי רפואי בים.

אולי יעניין אותך גם