עסקת חילופי כנפיים של מטוסי F-15 בין ארה"ב לסעודיה

כדי להאריך את מחזור חייהם של מטוסי F-15 המתיישנים שלה, רוכשת ארה"ב עשרות זוגות כנפיים של מטוסי F-15 סעודיים, ואילו הסעודים מקבלים כנפיים חדשות עבור הדגם המתקדם והמשודרג שלהם, F-15 SA

BIGSTOCK/Copyright: Soos Jozsef

עסקת כנפיים בין ארה"ב לסעודיה:  כדי להאריך את מחזור חייהם של מטוסי F-15E המתיישנים של חיל האוויר האמריקני, רוכשת ארה"ב עשרות זוגות כנפיים של מטוסי F-15 סעודיים, ואילו הסעודים מקבלים כנפיים חדשות עבור הדגם המתקדם והמשודרג שלהם F-15 SA.

על פי הסבר מטעם חיל האווויר האמריקני, רכש הכנפיים יחסוך מאות מיליוני דולרים ויסיע להאריך את חיי המטוסים עד שנת 2040. השבוע חשף חיל האוויר את עסקת הכנפיים, ואתר The Drive מעדכן כי שמונה זוגות ראשונים של כנפי F-15S  סעודיים כבר הגיעו לבסיס חיל האוויר רובינס במדינת ג'ורג'יה, שם יעברו שיפוץ לקראת ההרכבה על מטוסי F-15 אמריקניים.

מבסיס רובינס נמסר, כי כבר בשלב הראשון חסך החיל 80 מיליון דולר בשימוש בכנפיים סעודיות, בהשוואה לרכש כנפיים חדשות בחברת בואינג, שם היה המחיר גבוה פי חמישה וזמן האספקה נמשך כחמש שנים.

קולונל מתיו פופ, מנהל תכנית ההסבות בחיל האוויר, אמר כי תכנית השדרוג הסעודית כוללת החלפת כנפיים, ומכאן נולדה היוזמה להשתמש בכנפיים אלו ולחסוך עלויות ניכרות. לחיל האוויר המלכותי הסעודי אושר רכש 84 מטוסי F-15 SA מתקדמים, ובחברת בואינג משדרגים דגמי S  לדגם המתקדם SA עבור סעודיה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית