משרד הביטחון הצרפתי רוצה לוויני סיגינט 

חוזה בין משהב"ט צרפת לחברת SAFRAN חושף כי המשרד רוצה יכולות סיגינט בחלל. לטובת מעקב אחרי לווינים, או קורנים בכדור הארץ. לצד SAFRAN, ישנן עוד חברות שעוסקות בתחום

bigstock

פרסום של shephardmedia חושף כי משרד הביטחון הצרפתי רוצה לוויני סיגינט מחברת SAFRAN. לווינים כאלו יודעים לנטר את הספקטרום ולמצוא מכ"מים, מערכות ל"א, מרכזי פיקוד ועוד. למעשה, מטע"ד כזה יכול למצוא את כל הקורנים בתחום התדר בו הוא עובד, ולמפות אותם.

פרסום מאוקטובר האחרון של משרד הביטחון הצרפתי חושף, חוזה בינו לבין SAFRAN שמטרתו ניטור לווינים בחלל באמצעות RF. כלומר, שימוש בלוויני סיגינט לקלוט אותות של לווינים אחרים בחלל, פאסיבית, ובאמצעות ניתוח ההחזרים לחשב את המיקומים שלהם. 

החוזה נחתם על ידי פיקוד החלל הצרפתי - Commandement de l’espace. פרסום עוקב של חברת SARFAN מנובמבר האחרון, מוסיף כי מדובר בחוזה שימוש בקונסטלציית לוויני סיגינט של החברה תחת השם WeTrack. 

"הייחודיות של טכנולוגיית תדרי הרדיו מתייחסת למיקום ולזיהוי התמרון בזמן אמת של הלוויינים בקשת הגיאוסטציונית, 24 שעות ביממה", טוענים בפרסום. "עם הופעת האיומים, כמו חסימת לווייני תקשורת ומיקום גיאוגרפי, והריבוי העתידי של אובייקטים בחלל, הפך מעקב החלל לנושא מרכזי עבור מדינות במטרה לשמור על האינטרסים הכלכליים והאסטרטגיים." 

חברות נוספות שמפתחות יכולות כאלו בחלל הן HawkEye 360, Kleos, Unseenlabs. כך על פי פרסום של intelligenceonline. על פי אותו פרסום, חברה נוספת היא Head Aerospace הסינית שדוחפת את קונסטלציית הלווינים Skywalker SIGINT. בעוד השימושים האזרחיים של טכנולוגיה זו כוללים ניטור AIS, ADS-B או התקני IOT, בהיבט ביטחוני, ניתן לזהות, כאמור, קורנים מסוגים שונים.

לסיכום, בעוד גופי ביטחון מסביב לעולם מנסים להסוות את יכולות הסיגינט של הלווינים שלהם בדמות שירותים אזרחיים, בפועל, לווינים אלו יכולים לשמש גם ליישומים צבאיים. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית