משטרת ישראל: בשבועות האחרונים מופצים סרטונים בעלי תכנים מיניים ברשתות החברתיות

"אנו קוראים להורים לגלות מעורבות ואחריות בפעילות הילדים ברשת, לשוחח עמם, להסביר להם ולוודא כי הם מבינים את הסכנה", אומרים במשטרה

צילום: משטרת ישראל

המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת ויחידה 105 בלהב 433 מבקשים להביא לידיעת ההורים כי בשבועות האחרונים אנו עדים להתגברות תופעת הפצת סרטונים בעלי תכנים מיניים בוטים המופצים בקבוצות שונות ברשתות החברתיות אליהן מצרפים בעיקר קטינים או כהודעה ב"פרטי". 

"אנו קוראים להורים לגלות מעורבות ואחריות בפעילות הילדים ברשת, לשוחח עמם, להסביר להם ולוודא כי הם מבינים את הסכנה הטמונה בצפייה בסרטונים מסוג זה. להימנע מלשתף פעולה עם שולחי הסרטונים או אנשים שאינם מכירים ולהימנע מהפצת סרטונים שכאלו בעצמם שכן בעצם השיתוף הם עלולים לעודד אחרים לפגוע בעצמם.", אומרים במשטרה. 

צפייה בתכנים אלו עלולה להוות אמצעי לתקיפה מינית של קטינים מתוך מטרה לחקות את התוכן אליו נחשפו. משטרת ישראל מעודדת את כל מי שנפגע או נחשף לפנות למוקד 105 ולדווח. "אפליקציית WhatsApp מאפשרת את היכולת לקבוע מי יכול לצרף אתכם לקבוצה ומי לא. כמו כן קיימת האפשרות למנוע מכל מי שאינו ברשימת אנשי הקשר לצרף אתכם לקבוצות", ממליצים במשטרה. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית