מושלת טוקיו: המגפה מאפשרת קידום אורח חיים חדש

במסגרת כנס סייברטק טוקיו, הסבירה המושלת על הרפורמה המבנית הדיגיטלית שמבצעת בימים אלה הממשלה המקומית. ״עבור צמיחתה ופיתוחה העתידיים של טוקיו, עלינו להתייחס למצב הקיים כאל הזדמנות לשינוי״    

״המלחמה בנגיף הקורונה הובילה לשינויים נרחבים בדרך שאנו חיים ועובדים ביפן. העבודה מהבית הופכת לסטנדרט דה פקטו, וגם בעולם הפוסט-קורונה יהיה זה קריטי עבורנו להמשך להשתמש בצורות אלה של ה׳נורמלי החדש׳ ולהפוך אותן לחלק משמעותי בחברה שלנו״, כך אמרה היום (ג׳) קויקה יוריקו, מושלת מטרופולין טוקיו, במסגרת כנס סייברטק טוקיו, שנערך באופן וירטואלי. לדבריה, כ-60% מהחברות בטוקיו אימצו את מודל העבודה מרחוקי, ובטרם מגיעים החיסונים, השאלה הגדולה היא איך לחיות לצד הווירוס באופן שמאפשר פעולות סוציו-אקונומיות.

״עבור צמיחתה ופיתוחה העתידיים של טוקיו, עלינו להתייחס למצב הקיים כאל הזדמנות לשינוי, ולקדם בעוצמה את הרפורמה המבנית, החל מהיסודות. ממשלת טוקיו תשתנה עבור טוקיו המשתנה״, הכריזה יוריקו, וסיפרה שממשלת טוקיו השיקה אתר ייעודי המספק מידע בנוגע למגפה, עם קוד פתוח, כך שממשלות מקומיות אחרות ברחבי יפן יכולות להשתמש בו כדי להשיק אתרים משלהן.

״אנחנו מתחילים עכשיו את הרפורמה המבנית של ממשל מטרופולין טוקיו, תוך מינוף טכנולוגיות דיגיטליות, ונגביר באופן דרמטי את איכות השירותים הציבוריים שלנו, על מנת לספק ערך מעבר לציפיות של תושבי טוקיו. אנו מקדמים את חזון ממשל מטרופולין טוקיו הוירטואלי כיוזמה בסיסית. התושבים ייהנו ממגוון שירותים אליהם יוכלו לגשת בעזרת טכנולוגיות דיגיטליות, מה שכמובן יסייע מאוד לשינויי החיים בשל מגפת הקורונה״, אמרה המושלת. ״בעזרת שימוש בטכנולוגיות טלפונים חכמים, ענן ועוד, ממשל מטרופולין טוקיו – שחלק מרכזי מפעילותו היה כרוך בשולחנות עבודה ובניירת – יהפוך לממשל מקומי המיישם יוזמות ׳ללא נייר׳ ומקדם עבודה אונליין, ויאפשר לממשל להפוך לארגון היברידי שמייצר ומספק ערך גבוה יותר.

אך יחד עם הקדמה הטכנולוגית, הוסיפה המושלת, ביטחון הסייבר הופך לקריטי יותר. ״בקידום אמצעי ביטחון סייבר, אני מאמינה שיש ליישם את המושג מעולם אמנויות הלחימה ׳שין-גי-תאי׳: הרמוניה של הנפש, המיומנות, והגוף. בהתייחס לביטחון סייבר: שין – שינוי המודעות, גי – השימוש בטכנולוגיה, תאי – הארגון או המערכת התומכים ביוזמות אלה. אני מאמינה שגישה מאוזנת המשלבת בין שלושת אלמנטים אלה הינה הכרחית״.

המושלת המשיכה להסביר את החשיבות בהרמוניה בין היוזמות השונות, על מנת להוביל לתוצאות מקסימליות ״דוגמאות ליוזמות הפועלות לשינוי המודעות והגישה כוללות הדרכות וכן תרגילי ביטחון סייבר, כהכנה לאירוע. לגבי יוזמות טכנולוגיות, אנחנו בוחנים את סכנות הסייבר בכל מערכות המידע של ממשל מטרופולין טוקיו. אנו פועלים בנוגע ליוזמות אבטחה יחד עם העיריות של טוקיו״, אמרה יוריקו. ״מבחינת הארגון, ממשלת טוקיו מינתה כבר סגן מושל לתפקיד קצין אבטחת מידע ראשי, וכן הקימה ארגונים רלוונטיים הפועלים תחתיה כגון מועצת הסייבר וצוות המענה לתקריות אבטחת מחשוב״.

״טוקיו אינה מקיימת יוזמות אלו על מנת לחזור לחברה שהייתה לפני מגפת הקורונה, כי אם לממש אורח חיים חדש ובר-קיימא, כזה שיאפשר לילדים ללמוד בכל מצב, וייצור סביבה בה כל אחד יוכל להמשיך לעבוד ללא דאגות״, סיכמה המושלת את דבריה. ״ליצור חברה בה, אפילו במהלך הכאוס של נגיף הקורונה, אירועי אמנות ותרבות ממשיכים להתקיים על מנת לספק לציבור שמחה ואושר״.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית