מכלית נפט נפגעה ממיקוש ימי בסמוך לנמל ג'דה בסעודיה

ה"מקור החיצוני" שגרם לפיצוץ ולשריפה הינו, ככל הנראה, מוקש ימי צף אשר התפוצץ על דופן האונייה

מכלית נפט נפגעה ממיקוש ימי בסמוך לנמל ג'דה בסעודיה

bigstock

מכלית נפט נוספת, המופעלת על ידי סינגפור, נפגעה מ"מקור חיצוני" הלילה בחצות, בסמוך לנמל ג'דה בסעודיה. ה"מקור החיצוני" גרם לפיצוץ ולשריפה במכלית. צוות המכלית, 22 איש במספר, ניצל ובשעות האחרונות חיל הים הסעודי מנסה לסייע בכיבוי האש ובהצלת האונייה. 

ה"מקור החיצוני" שגרם לפיצוץ ולשריפה הינו, ככל הנראה, מוקש ימי צף אשר התפוצץ על דופן האונייה. זוהי הפעם השלישית בחודשים האחרונים בה נזק נגרם לאוניות סוחר מפגיעת מיקוש ימי באזור הדרומי של הים האדום, בסמוך לחוף הסעודי. בשנה האחרונה החלו המורדים החות'ים, הפועלים תחת הנחייה איראנית, להגביר את הפעילות בזירה נגד כלי שיט באמצעות פיזור מוקשים ימיים והפעלת כלי שיט לא מאוישים מתאבדים. 

תחת הנחייה איראנית פועלת בתימן גם היחידה הימית של חיזבאללה ומסייעת לחות'ים באימון והכשרת כוח של כ- 400 לוחמי קומנדו ימי והפעלת נשק וטילים. בחודשים האחרונים אף סייעו פעילי היחידה הימית של חיזבאללה בהקמת שבעה בסיסים חדשים לכוח הימי של המורדים החות'ים. 

בים האדום, בסמוך למקום הפגיעה של המכלית, עובר מרבית הסחר הימי בין אסיה ואירופה, וזהו אזור רגיש מאד מבחינת הסחר העולמי. באזור זה עוברות גם ספינות הסוחר הישראליות, ומוטב יהיה אם בתקופה זה ינקוט צי הסוחר הישראלי משנה זהירות ברמת האבטחה הפיזית וגילוי מיקוש ימי. 

אולי יעניין אותך גם