הפריצה לעמיטל: החשש - מידע אודות חומרים מסוכנים המיובאים לישראל 

מידע מחברות לוגיסטיקה ישראליות אודות חומרים מסוכנים יכול לפול בידיים של מדינת אויב. במצב כזה, "עקבי אכילס" של העורף הישראלי יכולים להיות חשופים. פרשנות

bigstock

הפריצה לרשת חברת עמיטל חושפת את עולם הייבוא לישראל בפני האקרים. אמנם טרם ידוע איזה מידע נגנב ומי עומד מאחורי הפריצה, אך תיאורטית, ייתכן ומידע אודות חומרים מסוכנים הגיע לידיים זרות. 

אם התוקפים הצליחו להגיע אל רשימוני היבוא של הלקוחות של אותן חברות שילוח בינלאומי, יש ברשותם גם הצהרות שוגר חומרים מסוכנים הכוללות מידע על משלוחי חומרים מסוכנים שהתקבלו, שמות החומרים המסוכנים, הכמות שיובאה בכל משלוח, מספר או"ם, כתובת מקום האספקה וכדומה. 

מדובר במידע שעלול להיות רגיש בהקשר ביטחוני. אלו שזוכרים את הפיצוץ בנמל לבנון בתחילת אוגוסט האחרון, יכולים לדמיין מה יקרה אם מיקומי מצבורים של אמוניום ניטרנט, נניח, יפלו לידיים של מדינה זרה עוינת. כזו שיש ברשותה יכולות טילאות בסביבת ישראל. 

מספר או"ם לחומרים מסוכנים הינו מספר שוועדת מומחים של האו"ם להובלת חומרים מסוכנים מקצה. רשימת מספרי האו"ם לחומרים מסוכנים מפורסמת ב"ספר הכתום הגדול של האו"ם", המתעדכן, בדרך כלל, אחת לשנתיים. הצהרות שוֹגר חומרים מסוכנים מצורפות, בדרך כלל, למסמכי המשלוח (שטרי המטען) המלווים את המטען בדרכו בין מדינות. אלו כוללות את מספר האו"ם של החומר ופרטים נוספים. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית