BAE תייצר רכב אמפיבי עבור חיל הנחתים האמריקאי

צבא ארה״ב העניק לחברה חוזה בשווי 184 מיליון דולרים עבור ייצור 36 כלי רכב מסוג זה, בעלי יכולת הגנה גדולה משמעותית מרכב התקיפה האמפיבי הקיים כיום, המותאמים לספקטרום מלא של פעולות מעבר מהים אל החוף

צילום: מתוך אתר חברת BAE Systems

חברת BAE Systems הודיעה כי חיל הנחתים האמריקאי החליט לעבור לייצור מלא של משפחת הרכבים האמפיביים של החברה, ולהעניק לה חוזה בסך 184 מיליון דולר עבור ייצור 36 כלי רכב מסוג זה. ה-ACV (Amphibious Combat Vehicle) הוא כלי רכב מתקדם מהדור-הבא לביצוע פעולות של מעבר מספינה לחוף ולהכנסה יעילה של נחתים לקרב.

"כניסת ה-ACV לשירות תספק פתרונות מתקדמים ביותר לביצוע פעולות לוחמה ימיות, ותמלא תפקיד חיוני במשימות המורכבות והמאתגרות של חיל הנחתים", אמר ג'ון סוויפט, מנהל התוכניות האמפיביות ב-BAE Systems. "מבחינת מערכות BAE, המעבר לייצור בקצב מלא מאשרר שנים של מסירות ועבודת צוות בשותפות עם הנחתים, על מנת להציג יכולת זו בפני הלוחם ולהשאיר את יריבינו בשדה הקרב בחסרון ניכר. אנו גאים בחלק שלנו בתוכנית זו״.

לדברי החברה, ה-ACV היא פלטפורמה ניידת מאוד, שרידה ומותאמת לניהול ספקטרום מלא של פעולות מעבר מספינה אל החוף, שמביאה כוח לחימה משופר לשדה הקרב. ה-ACV פותח במשותף עם חברת IVECO, ומייצג את האיזון האופטימלי בין ניידות ים וניידות יבשה, יכולת שרידות ופוטנציאל צמיחה עתידי. עם יכולת הגנת כוח הגדולה פי שלוש מרכב התקיפה האמפיבי (AAV) הקיים, ה-ACV תוכנן כך שהנחתים יוכלו להשלים את משימותיהם בהצלחה. רכב זה מספק עוצמות מוגדלות משמעותית, עם מנוע שישה צילינדרים ו-690 כוחות סוס, מה שמאפשר לו להגיע למהירות קרקעית העולה על 55 קמ"ש. הרכב מיועד לספק לחיל הנחתים את הגמישות לטפל בתפקידי משימות נוספים ובטכנולוגיות עתידיות באמצעות העיצוב המודולרי שלו.

המשלוח הראשון של ייצור בקצב מלא מתוכנן לגדול ל-72 כלי רכב בתחילת 2021, כאשר בחוזה קיימת האפשרות לאספקת 80 רכבים בשנה במשך חמש שנים. חברתBAE Systems  נמצאת בעיצומו של חוזה בסך 67 מיליון דולר, שנחתם ביוני 2019 עבור פיתוח גרסאות חדשות לתכנית ACV כדי לשפר את המודעות המצבית ואת כוח האש בשדה הקרב. החוזה דורש תכנון ופיתוח של גרסת רכב הפיקוד וגרסת רכב עם תותח בקוטר בינוני 30 מ"מ (ACV-30). פעילויות התכנון והפיתוח של שתי הגרסאות כבר החלו.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית