איראן רוצה עוד הטבות פיננסיות מסוריה 

היקף היצוא האיראני לסוריה ב2020 הגיע ל-73 מיליון דולרים לעומת כ112 מליוני דולרים עם תורכיה. באיראן לא מרוצים 

https://www.terrorism-info.org.il

פרסום של מרכז המידע למודיעין ולטרור על שם אלוף מאיר עמית חושף כי התגלו חילוקי דעות פיננסיים בין איראן לסוריה סביב ההטבות הכספיות של איראן בסוריה. לאחר שנים בהן איראן משקיעה כוח אדם, אמל"ח, ומשאבים בסוריה, מסתבר כי טהרן אינה נכללת בין חמש היצואניות העיקריות של סחורות ושירותים לסוריה.

"על רקע ביקורת גוברת באיראן על כך שהיקף הקשרים הכלכליים בין איראן לסוריה ולעיראק אינו מספק, פרסם הארגון האיראני לפיתוח מסחר נתונים עדכניים בנוגע להיקף היצוא האיראני לסוריה", כותבים בפרסום. 

על רקע הנתונים, שר החוץ הסורי החדש, פיצל אלמקדאד, הגיע לביקור רשמי בטהראן. זהו ביקורו הראשון של אלמקדאד מחוץ לסוריה בתפקידו החדש. במהלך ביקורו באיראן נפגש שר החוץ עם בכירי הממשל האיראני, בראשם הנשיא, שר החוץ, מזכיר המועצה העליונה לביטחון לאומי, יו”ר הפרלמנט ושר ההגנה.

פרזאן פילתן (Farzan Piltan), מנכ”ל לענייני מדינות ערב ואפריקה בארגון לפיתוח מסחר של איראן, עדכן, כי בשבעת החודשים הראשונים של השנה האיראנית הנוכחית (מרץ-אוקטובר 2020) הגיע היקף היצוא האיראני לסוריה ל-73 מיליון דולרים. כך לפי הפרסום. 

"הוא ציין, כי חלה עלייה ביצוא צינורות, כבלי נחושת, סוגים מסוימים של מוטות ברזל ופלדה ותרופות ביחס לשנה שעברה, ולעומת זאת חלה ירידה ביצוא חלקי רכב, חלקי טורבינות, שמרים וחלב יבש. פילתן הצביע על ההיקף הנמוך יחסית של יצוא איראני לסוריה ביחס ליצוא התורכי לסוריה, שעמד נכון לספטמבר 2020 על למעלה מ-112 מיליון דולרים."

עוד מוסיף הפרסום כי שגריר איראן בעיראק, אירג’ מסג’די, אישר בריאיון טלוויזיוני, כי מפקד כוח קדס של משמרות המהפכה, אסמאעיל קאא’ני, ביקר לאחרונה בעיראק ונפגש עם בכירים עיראקים. השגריר הצהיר, כי קשריה של איראן עם הסיעות בפרלמנט העיראקי לא נועדו להחליש את הממשלה, אלא דווקא לחזק אותה ואת שיתוף הפעולה בין הקבוצות והעדות השונות במדינה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית