בריטניה: דוקטורנט סיני קיבל גישה למחקרים קוואנטים ביטחוניים - ונעלם 

סטודנט סיני שהוכשר באוניברסיטה סינית עם קשרים לצבא סין, טס לבריטניה, וקיבל גישה למחקרים באוניברסיטת אוקספורד. ויום אחד נעלם

https://www.flickr.com/photos/chathamhouse/26147764939/sizes/l

קוראים לזה טכנולוגיה קוונטית אולטרה-קרה (ultracold quantum technology), והיא עתידה לשנות את העולם. זהו תחום מדע חדש שכנראה ישפיע על יישומים שישנו את חיינו. כולל יישומים ביטחוניים, עם תקשורת בלתי ניתנת לפיצוח, מערכות הנחיה מדויקות של נשק ומכ"ם. כאלו, שייתכן ויגלו חמקנים וצוללות של האויב.  

את כל הטוב הזה, ייתכן ובריטניה העבירה לסין. כך על פי פרסום של dailymail. "במשך חמש שנים אזרח צעיר סיני בשם דונגיאנג שו - ידוע כ'ליאו' לחבריו המערביים - נהנה מגישה בלתי מוגבלת לפרויקטים הרגישים ביותר במעבדה באוניברסיטת אוקספורד כסטודנט לתואר שני. ואז יום אחד באפריל האחרון הוא נעלם", כותבים בפרסום. מדובר בפרויקט מו"פ שנתמך בכמיליארדי ליש"ט על ידי ממשלת בריטניה. 

ליאו, כאמור, היה סטודנט באוניברסיטת אוקספורד. "מעבדה במימון חלקי של משרד הביטחון הבריטי, שטיפחה קשר מכריע עם אוניברסיטה צבאית סינית והעבירה את הידע שלנו", כותבים בכתבה. "בייג'ינג מצידה סייעה במימון מעבדת ultracold באמצעות אוניברסיטה בשליטת המפלגה הקומוניסטית וצבא השחרור העממי. האוניברסיטה הלאומית לטכנולוגיה להגנה בעיר צ'אנגשה - היא במקרה גם ספקית ההדרכה העיקרית למרגלים של סין." 

במשך חמש שנים, אוקספורד הכשירה וטיפחה דוקטורנט סיני שסיים לימודים באוניברסיטה סינית. הוא נהנה מגישה לפרויקטים המתקדמים ביותר של המעבדה בבריטניה, וארגן שתי 'סדנאות' באוקספורד שם תודרכו עמיתיו מסין על ההתקדמות האחרונה בתחום הפיזיקה הרגיש.

סר ריצ'רד דירלב, ראש ה- MI6 לשעבר, זועם. הוא אמר ל- Mail: 'הנאיביות של האוניברסיטאות שלנו בשיתוף מחקרים שיש להם יישומים צבאיים עם סין מדהימה. אנחנו רק מתחילים להבין שלסינים יש אינטרס באזורים שיועילו לעתיד האסטרטגי שלהם, ולמרות שננקטים כעת צעדים בכדי להכניס את זה לשליטה, זה די מאוחר. רק עכשיו מתעוררים לאיום."
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית