הפרקליטות נגד הקלה בעונש לפדופיל

פרקליטות המדינה הגישה לבית המשפט העליון הודעת ערעור על קולת עונשו של חיים דמקינר, ספר מנהריה. הנאשם הורשע בביצוע עבירות מין רבות באמצעות המרשתת כלפי כ-45 קטינות בגילאים בין 14-10 ומספר בגירות

bigstock

המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה הגישה לבית המשפט העליון הודעת ערעור על קולת עונשו של חיים דמקינר, ספר מנהריה בן 57, שהורשע בביצוע עבירות מין רבות באמצעות המרשתת כלפי כ-45 קטינות בגילאים בין 14-10 ומספר בגירות, ונידון לעונש של 8.5 שנות מאסר בלבד.  

לעמדת המדינה, העונש שהוטל על הנאשם אינו מבטא כראוי את סלידת החברה מחומרתם המופלגת של המעשים ואינו מבטא את מדיניות הענישה הראויה למאבק בתופעת עבריינות המין ברשת. "על אף שמדובר בתופעה חדשה באופן יחסי, אשר צמחה בצילה של התקדמות טכנולוגית מבורכת, היא מתרחבת בקצב מעורר דאגה, אשר מחייב הטלת ענישה מחמירה שתרתיע עברייני מין מלתור אחר ילדים תמימים באינטרנט", נכתב בהודעת הערעור.

כתב האישום בו הודה הנאשם כולל 15 אישומים ומגולל שורה ארוכה של עבירות מין שביצע הנאשם באמצעות המרשתת לאורך שנים רבות. בין השנים 2015- 2019, יצר הנאשם לעצמו זהויות בדויות, לרוב של נער או נערה צעירים, פתח חשבונות פיקטיביים ברשת החברתית אינסטגרם, ובאמצעות זהויות בדויות אלה, יצר קשר עם קטינות ובגירות ופיתה אותן במרמה להתכתב עמו ובהמשך להצטלם עבורו בעירום חלקי או מלא, ולבצע בעצמן מעשי אינוס ומעשים מגונים. 

כמו כן, ביצע הנאשם מעשים מגונים במתלוננות והטרידן מינית. בנוסף, החזיק הנאשם במחשבו האישי כ-250 קבצי פדופיליה, גם של פעוטות מתחת לגיל 3, וכן צילם סרטוני וידאו של קטינות ובגירות במרחב הציבורי, ללא ידיעתן תוך שהוא עוקב אחריהן, כאשר הוא מתמקד באיבריהן המוצנעים. 

הנאשם הורשע בביצוע עבירות מין רבות של גרם מעשה אינוס בקטינה שטרם מלאו לה 16 , גרם מעשה מגונה בקטינה שטרם מלאו לה 16, עבירות רבות של הטרדה מינית, התחזות לאחר ועוד, וכן בעבירות של שימוש בגופו של קטין לעשיית פרסום תועבה, עבירות רבות של  פגיעה בפרטיות ועבירות רבות של מידע כוזב במחשב. בית המשפט המחוזי מרכז השית על הנאשם עונש של 8.5 שנות מאסר בפועל, מאסר על תנאי ופיצוי כולל של 155,000 לחלק מנפגעות העבירה. 

בהודעת הערעור, שהוגש לבית המשפט העליון באמצעות מנהלת המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה עו"ד רחל מטר צוין, כי העונש שהוטל על הנאשם סוטה לקולה במידה ניכרת מהעונש הראוי בגין ריבוי עבירות מין חמורות ומגוונות בעשרות קטינות שביצע הנאשם במשך תקופה ממושכת. הנאשם "ניצל את תמימותן וחוסר ניסיונן של הקטינות, והסב פגיעה חמורה בכבודן, פרטיותן ותחושת הביטחון שלהן", נכתב בהודעת הערעור.

המדינה סבורה, כי העונש של 8.5 שנים אינו מבטא מענה הולם למאפייניה הייחודיים של תופעת עבריינות המין ברשת- התפשטותה המהירה, הקושי בגילויה לעומת קלות ביצועה, והסכנה שהיא מציבה בפני ילדים קטנים במחשבם הפרטי, בביתם, וללא השגחת הוריהם. העונש אף אינו תואם את הנזק שנגרם בפועל לעשרות המתלוננות בהן פגע הנאשם. 

בנוסף, ציינה הפרקליטות בהודעת הערעור, כי העונש שהושת לא תואם את מדיניות הענישה המחמירה שקבע בית המשפט העליון לעבירות אלה ועל כן יש להחמיר בו בצורה ניכרת.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית