פרסום: חברות ישראליות נחשדות בכריית נתוני איכון של גולשים בעולם 

שתי חברות ישראליות, כך על דיווח של פורבס, אוספות נתוני איכון על גולשים באמצעות מערכת פרסום מודעות לאפליקציות סלולריות 

bigstock

פרסום של אתר forbes, חושף כי שתי חברות ישראליות, Bsightful ו-Echo, פיתחו מערכות לעקוב אחרי גולשים באמצעות בידים של פרסומות ברשת. חברת Bsightful שייכת לורינט, וחברת Echo שייכת לרייזון, כך לפי הפרסום. "נתוני המיקום מדויקים, קרוב למטר אחד מהיעד, אך יגיעו מעט מאחור בזמן אמת, בשל אופי המעקב", נכתב בכתבה. 

כדי לספק שירות זה, חברות המעקב מכוונות למערכת הפרסום הסלולרי. לפי הפרסום, BSightful משתמשת בנתוני מיקום על ידי הפעלת מה שמכונה - פלטפורמת צד הביקוש (DSP). בעולם האוטומטי של פרסום במובייל, אפליקציות שמחפשות מפרסמים ילכו ל- DSP כדי להראות איזה סוג פרסום אפשר להציע. באילו מכשירים מדובר, והיכן אלו נמצאים. לאחר מכן, המפרסמים וסוכנויותיהם יבחרו היכן לפרסם מודעות.  

אם חברת מעקב מפעילה DSP, היא אפילו לא צריכה לספק את המודעות. היא יכולה פשוט לאסוף את המיקום ונתוני הטלפון שמפתחי האפליקציות מספקים בכוונה, הנתונים עוברים דרך מה שמכונה בדרך כלל "bidstream". החברות כן צריכות לשלוח מודעות "מפעם לפעם" בכדי להשאיר את ה- DSP פעיל, כך על פי גורם בענף שהתראיין לכתבה בעילום שם. 

על מנת לבסס אחיזה רחבה, החברות צריכות שהקוד שלהן יגיע לכמה שיותר מפתחי אפליקציות. כדי לעקוב אחרי יעד, יש צורך שהוא יוריד אפליקציה עם הקוד שתפנה למכרז המודעות. בלי זה, הטלפון של היעד לא ימסור פרטי איכון. "הם גם צריכים לגרום למפתחי אפליקציות רבים ככל האפשר לכלול את הקוד המפנה ל- DSP שלהם, כך שיהיה להם כיסוי מקסימאלי אפשרי", כותבים בפרסום. אחת הדרכים היא לספק את הקוד כwhite label DSP. 

"המידע נארז לכלי תוכנה עבור לקוחות ממשלתיים, המאפשר להם לחפש אזורים שלמים או אחר אנשים פרטיים. למשל, אם יש להם מספר טלפון של יעד, זה אמור להספיק כדי לקבל את המיקום הידוע האחרון שלו, כל עוד יש להם את האפליקציה הרלוונטית במכשיר", מסבירים בכתבה. 

למעמיקים: כתבה מצוינת איך עובדת תשתית הפרסום הסלולרית באתר medium.com

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית