דיווח: מתקפה על חברות שילוח בינלאומיות בישראל 

מחברת עמיטל נמסר בתגובה: ׳לפני כשבועיים זיהו מערכות ההגנה של החברה ניסיונות תקיפה למחשבי החברה ולחלק מלקוחותיה"

דיווח: מתקפה על חברות שילוח בינלאומיות בישראל 

bigstock

על פי דיווח כלכליסט, מתקפת סייבר חמורה התרחשה בסוף השבוע שעבר על עשרות חברות העוסקות בשילוח וייבוא בישראל. התוקפים הצליחו לפרוץ לשרתים של עשרות חברות ולחדור לשרשרת האספקה של ישראל. "ככל הידוע עד כה, למרות הפריצה המוצלחת, לא בוצעה דרישת כופר. לפיכך עולה החשד שמדובר במתקפה אסטרטגית לצורך השגת מידע על מדינת ישראל ולא בתקיפה שנועדה למיקוח כלכלי", כותבים בפרסום. 

"מרבית התקיפה בוצעה דרך חברת עמיטל, המפתחת תוכנות לחברות לוגיסטיקה ושילוח. הפורצים חדרו למחשבים של עמיטל, גנבו את רשימת הלקוחות שלה וכן את פרטי ההתחברות ללקוחות, ומשם המשיכו לביצוע פריצה ללקוחות עצמם. ל”כלכליסט” נודע כי לא פחות מ־40 מלקוחות עמיטל נפגעו ונגנב מהם מידע ברמה זו או אחרת." 

מחברת עמיטל נמסר בתגובה: ׳לפני כשבועיים זיהו מערכות ההגנה של החברה ניסיונות תקיפה למחשבי החברה ולחלק מלקוחותיה. האירוע מהווה חוליה בשרשרת אירועים מקבילים ברמה הלאומית שנחקרו ונמצאים במעקב של מערך הסייבר הלאומי. כחלק מפרוטוקול החברה, בוצע חיזוק בשכבות ההגנה של החברה והוקם חמ״ל ייעודי כדי לתת מענה לכל סוגיה. החברה נעזרת במומחים מתחום הסייבר על מנת להכיל את האירוע. בשלב זה ישנה פגיעה נקודתית. אנו נעדכן באופן שוטף בכל התפתחות״.
 

אולי יעניין אותך גם