פומפיאו טוען שנוקה מחשדות - בניגוד למסקנות המפקח הכללי

לאחר חקירה בת שנה שערך משרד המפקד הכללי של מחלקת המדינה בנוגע להצטרפותה של רעייתו של המזכיר לנסיעות רשמיות, המסקנה היא שחסר תיעוד מספק שיצדיק את נוכחותה

מייק וסוזן פומפיאו מגיעים לביקור רשמי בישראל, בחודש שעבר. צילום: Patrick Semansky/Pool via REUTERS

מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפיאו, פרסם בסוף השבוע הצהרה בה טען שהוא ואשתו נוקו לחלוטין מכל החשדות בנוגע להצטרפויותיה אליו בנסיעות רשמיות ובזבוז כספי ציבור, והכריז כי מדובר ב״טענות חסרות בסיס עליהן דיווחו הדמוקרטים והתקשורת כעובדות״. אך בפועל, העובדות מסתמנות כמעט שונות.

רשת ABC מדווחת, כי אחרי חקירה של משרד המפקח הכללי של מחלקת המדינה (Office of the Inspector General - OIG), שנמשכה במשך שנה שלמה, מסקנות המשרד אותן הגיש לקונגרס היו שחסר תיעוד לאישורים הנחוצים לנוכחותה של סוזן פומפיאו (עבור ״מטרות ייצוגיות״) ברוב הנסיעות שביצעה עם בעלה. על פי דיווחים, מדובר בתיעוד חסר לשש מתוך שמונה נסיעות שנבדקו, ומתוך 11 נסיעות סה״כ.

כהונתו של פומפיאו מאופיינת בהתנגחויות תכופות עם משרד המפקח הכללי. במאי האחרון, פיטר הנשיא דונלד טראמפ את המפקד הכללי, סטיב ליניק, בעקבות המלצתו של פומפיאו. בחודשים המועטים שחלפו מונו עוד שלושה מפקחים כלליים – ובקרוב ארבעה: המפקח הנוכחי, מת׳יו קלימוב, הודיע על התפטרותו. מבקריו של פומפיאו מאשימים אותו בכך שהוא מנסה לחסל את המשרד, וה-OIG עצמו פרסם דו״ח בו נכתב כי הצוות של מזכיר המדינה ״חסר הבנה בסיסית של התפקיד העצמאי של ה-OIG ושל אחריות הפיקוח שלנו המעוגנת בחוק״, כך על פי ABC.

בהצהרה ששחרר המשרד, נכתב כי ״המחלקה (מחלקת המדינה, מ״ק) מסיקה מהדו״ח מסקנה שה-OIG לא הגיע אליה: כלומר, שהשימוש של המחלקה בכספים בנסיעות שנבדקו לא הפר כל חוק, תקנה, או הנחייה של המדריך לענייני חוץ. עם זאת, הדו״ח אינו מגיע למסקנה זו״.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית