חשש לבעיית מהימנות במפעל ביטחוני לייצור מנועי סילון מסווגים 

חוקרים של רשות ניירות ערך הגיעו למשרדי חברת מנועי בית שמש במסגרת חקירה בנוגע לעבירות שימוש במידע פנים. פלוני יכול לטעון כי סחר במידע פנים אינה שונה מהותית ממכירת מידע מסווג לגורם עוין תמורת כסף

https://www.iaf.org.il/2158-28495-he/IAF.aspx

מנועי בית שמש מפתחים מנועים מסווגים לטילים ישראלים (ביניהם הדלילה של אלביט), על בסיס חברה בריטית שנרכשה בעבר. בנוסף, החברה מטפלת במנועי מטוסי קרב של חיל האוויר הישראלי. 

לאחרונה, התגלה כי אחד מעובדי החברה נחשד בשימוש במידע פנים לצרכי התעשרות. האירוע נמצא בחקירה של רשות ניירות ערך. בעוד אין מדובר בהדלפת מידע ביטחוני, כן מדובר בבעיית מהימנות של עובד בחברה שעוסקת במוצרים ביטחוניים מסווגים. שימוש במידע פנים הינו פעולה אסורה לצרכי התעשרות. פלוני יכול לטעון כי התעשרות מסחר במידע פנים אינה שונה מהותית ממכירת מידע פנים , מסווג, לגורם עוין תמורת כסף. 

"החברה מעדכנת כי ביום 7 בדצמבר, 2020, הגיעו חוקרים של רשות ניירות ערך למשרדי החברה במסגרת חקירה של רשות ניירות ערך בנוגע לעבירות שימוש במידע פנים ובמסגרת זו נחקר בנדון עובד בחברה שאינו נושא משרה בכירה בה. יודגש כי, למיטב ידיעת החברה, בשלב זה אין חשדות כנגד החברה עצמה", נכתב בהודעה לבורסה.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית