שת״פ אבטחת סייבר ברכבות בין אלסטום לסיילוס

התאגיד הרב-לאומי ישתף פעולה עם החברה הישראלית באבטחת סייבר בתהליכים, רכיבים, ופתרונות לרכבות. הטכנולוגיה תוטמע לראשונה במערכת הרכבת הקלה של תל אביב

הרכבת הקלה בתל אביב, הדמייה. מתוך אתר האינטרנט של עיריית ת״א

תאגיד אלסטום חתם על עסקה להשקעה של 7 מיליון דולר ארה"ב בסיילוס (Cylus), חברה ישראלית המתמחה באבטחת סייבר לרכבות, ובכך רכש גם אחזקת מיעוט בחברה. ההשקעה תקנה לאלסטום מושב אחד בדירקטוריון של סיילוס. העסקה כוללת גם הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי לבניית שותפות מסחרית, שתאפשר לחברות לצרף יחד את החוזקות שלהן ותספק פתרונות אבטחת סייבר מהטובים מסוגם לשוק הרכבות.

סיילוס, הפועלת מתל-אביב, נוסדה ב-2017. החברה פיתחה חבילת פתרונות ושירותים, CylusOne, להגנה על נכסי רכבות מפני איומי סייבר. הפתרון הוא נועד להשתלב ברשתות בין-עירוניות ועירוניות, ומספק תאימות עם בקרת רכבות מבוססת תקשורת (CBTC), כמו גם עם מערכת בקרת הרכבות האירופית (ETCS). הטכנולוגיה משתמשת בלמידת מכונה כדי להאיץ את הגילוי של תוכנות זדוניות. המערכת מפעילה בינה מלאכותית כדי לקבוע מהי ההתנהגות הנדרשת מרגע שזוהה איום ומטפלת בתגובה באפקטיביות. כמו כן, היא מאתרת איומי סייבר ברשתות איתות ובקרה, ברשתות תקשורת ובמערכות לצד המסילה, ועל הקרונות עצמם.

החברות ישלבו טכנולוגיית אבטחת סייבר בתהליכים, ברכיבים, ובפתרונות לרכבות. הטכנולוגיה תוטמע לראשונה במערכת הרכבת הקלה של תל אביב, המתוכננת להסיע 200,000 נוסעים ביום. ב-2017, זכתה אלסטום בחוזה לספק את מערכות האיתות ומערכות השליטה והבקרה עבור הקו האדום של תל אביב. שיתוף הפעולה מבקש להבטיח כי ענף הרכבות יהיה ערוך להתמודד עם אתגרי אבטחת סייבר בכל העולם. השותפות מיועדת לשפר את יכולות אבטחת הסייבר של מערכות הרכבת הקיימות ולתת דחיפה לפיתוחם המתמשך של פתרונות אבטחת סייבר למערכות תחבורה, כדי להבטיח מענה מהיר וגמיש לדרישות המפעילים.

"אלסטום מחזקת את מעמדה בתחום אבטחת הסייבר על ידי העמדת הנושא במרכז בכל מערכותיה. התרחבות החיבוריות, האינטרנט של הדברים ותחום הביג דאטה מחייבים את יישומם של אמצעים חדשים להגנה על מערכות תחבורה. במענה לאתגר זה, אנו בטוחים כי השותפות עם סיילוס תיצור סטנדרטים חדשים באבטחת סייבר עבור מגזר הניידות כולו", אמר אדי תזה, סמנכ"ל אבטחת סייבר באלסטום.

"מגזר הרכבות דורש יותר ויותר פתרונות בתחום אבטחת הסייבר שמתאימים לצרכיו הספציפיים. כחברה שעוסקת באופן ייחודי באבטחת סייבר לרכבות, אנו גאים לשתף פעולה עם אלסטום, מובילה עולמית בפתרונות חדשניים לרכבות, כדי לסייע לחברות רכבות להתמגן מפני האיומים הגדלים בתחום הסייבר. אנו משוכנעים כי השותפות תקדם את ענף הרכבות לעבר עתיד סייבר בטוח", מסר עמיר לוינטל, מנכ"ל סיילוס. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית