הסנאט האמריקני נכשל במניעת עסקת הנשק עם האמירויות

הסנאט לא הצליח למנוע את מכירת האמל"ח לאמירויות. מחוקקים אמריקנים: "באיזה איום איראני בדיוק יטפלו המטוסים והמל"טים של האמירויות?"

Official White House Photo by Tia Dufour

הסנאט האמריקני הצביע ביום רביעי האחרון על שתי החלטות של אי הסכמה, ולא הצליח לחסום את מכירתו המתוכננת של ממשל טראמפ בסך יותר מ -23 מיליארד דולר בציוד צבאי לאיחוד האמירויות הערביות. כך לפי פרסום של globalsecurity

ההחלטות נכשלו, כאשר הסנאט התחלק בעיקר בקווי המפלגה והצביע 47-49 ו-46-50, פחות מהרוב של 51 הקולות הדרושים. הנשיא דונלד טראמפ היה צפוי להטיל וטו על ההחלטות שהתקבלו. קבוצת הסנאטורים הדו-מפלגתיים שהציגה את ההחלטות טוענת שהממשל לא עבר תהליך ביקורת קונגרס ראוי למכירה בסדר גודל כזה, וכי ישנן שאלות ללא מענה לגבי מטרת ההעברה.

"דווקא במכירה זו, תהליך הייעוץ היה חשוב באמת מכיוון שמכירה זו גדולה ומסובכת", אמר הסנאטור הדמוקרטי כריס מרפי. "אנחנו מוכרים לראשונה מל"טי MQ-9 Reaper ו- F-35 אל לב המזרח התיכון. מעולם לא עשינו זאת בעבר." 

ארגון זכויות האדם אמנסטי אינטרנשיונל מתח ביקורת על מכירת הנשק לאיחוד האמירויות, ואמר כי זה ישמש בסכסוך בתימן. "ארצות הברית חייבת להימנע בנחישות מאספקת כלי נשק שיכולים לשמש בסכסוך ולא להעביר נשק לאיחוד האמירויות, או להסתכן בשותפות לפשעי מלחמה סבירים בתימן", אמרה אמנסטי בהצהרה בנובמבר.

על פי נתוני משרד החוץ, המכירות לאיחוד האמירויות הסתכמו ב -23.37 מיליארד דולר, כולל מכירות של יותר מ -10 מיליארד דולר עבור 50 מטוסי F-35, כמעט 3 מיליארד דולר מכירות של מערכות אוויריות בלתי מאוישות וחבילה של 10 מיליארד דולר בחימוש אוויר-אוויר ואוויר-קרקע.

המחוקקים האמריקאים אומרים כי למרות שחשוב לתמוך בביטחון איחוד האמירויות הערביות, מהירות המכירה מותירה יותר מדי שאלות ללא מענה. "טרם הבנו בדיוק באיזה איום צבאי יטפלו ה- F-35 או מל"טים חמושים מול איראן", אמר הסנאטור בוב מננדז, הדמוקרט המוביל בוועדה ליחסי חוץ בסנאט.

על פי החוק האמריקני, החלון לחסימת המכירות מסתיים ב -10 בדצמבר.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית