ארה״ב: אימון סימולטיבי בין מטוס אימון באוויר לסימולטור קרקעי

חברת בואינג, יצרנית מטוסי האימון T-7A Red Hawk, שילבה את מערכת ההדרכה הקרקעית של המטוס עם המטוסים עצמם, וטייסים של חיל האוויר האמריקני יכולים להתאמן בסימולטור יחד עם טייס במטוס אמיתי

מטוס האימון T-7A Red Hawk. צילום: מתוך אתר האינטרנט של חברת בואינג

קישוריות בחיל האוויר האמריקני: חברת בואינג, יצרנית מטוסי האימון T-7A Red Hawk, שילבה את מערכת ההדרכה הקרקעית של המטוס עם המטוסים עצמם. כך, יכולים טייסים להתאמן בסימולטור יחד עם טייס במטוס אמיתי ולבצע מגוון של אימונים ותרגילים משותפים בין הקרקע לאוויר.

צוות של חברת בואינג משלים עתה אינטגרציה של המערכות המשולבות החדישות בשני מטוסי אימון למערכות נשק ובמטוס אימון מבצעי אחד. המערכת משלבת כמה מרכיבים אלקטרוניים ותוכנות עם יחידות דימוי, מקרנים שונים ואפילו מושב מפלט בסימולטור.

סגן נשיא בואינג והממונה על מטוסי האימון צ'ק בבאנדו אמר כי המערכת המשולבת היא המתקדמת ביותר בעולם מסוגה. במהלך אימון יכולים טייס במטוס באוויר וטייס המתאמן בסימולטור  לראות זה את זה ולבצע תכניות אימונים משותפות. הושג שילוב מלא בין העולם האמיתי שרואה הטייס בקוקפיט לבין הדימוי שרואה המתאמן במאמן טיסה על הקרקע.

שרי קנהאן, הממונה בחברת בואינג על תכנית האינטגרציה, הסבירה כי את תוכנות המערכות ניתן לשדרג בלחיצת כפתור אחת, ומה שהטייס רואה במאמן על הקרקע ובתצוגות הנשק והחימוש זהים לחלוטין עם מה שיראה במטוס.

בואינג מתכננת למסור את המערכות המשולבות לחיל האוויר בשנים 2023 ו-2024. ה-Shephard Defense מעריך שיש דרישה להתקנת המערכות ב-351 מטוסי אימון בהשקעה של שבעה מיליארד דולר.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית