אלביט מתמודדת על מערכת מודיעין ימית ביוון 

מדובר בפרויקט מודיעין ימי בשם ESOTHE. מטרתו, לספק ניטור רציף על הגבולות הימיים של יוון

אלביט מתמודדת על מערכת מודיעין ימית ביוון 

צילום: אלביט

ממשלת יוון רוצה לקדם פרויקט מודיעין ימי בשם ESOTHE. המכרז יצא באוגוסט האחרון והגיע לשלבי בחירת הספקים. ביניהם, חברת אלביט יחד עם חברת MYTILINEOS SA. היקף החוזה מוערך ב62 מליוני אירו. 

"מטרת הפיתוח של Ε.Σ.Ο.Θ.Ε. היא מודעות מצבית בזמן אמת על בסיס 24 שעות. באופן זה, Ε.Σ.Ο.Θ.Ε, בנוסף להגנה על הגבולות הימיים החיצוניים של האיחוד האירופי, תתרום באופן פעיל לניהול זרמי המאבק בכל צורות הפשע והעבריינות באזור הימי היווני. המערכת גם תתרום לניווט בטוח וניטור יעיל של תעבורה ימית, ובמקביל תביא למקסימום את היעילות של הצעדים להגנה על חיי אדם", נכתב בבקשת המכרז

המערכת תורכב מ35 תחנות חיישנים קבועות בתוך מתקנים צבאיים (כדי לספק אבטחה פיזית), הכוללות מכ"ם, תחנת בסיס AIS, תחנה מטאורולוגית, משדר VHF וחיישן אלקטרו-אופטי ב -26 מהן. שתי תחנות חיישנים מונעות בעלות ביצועים דומים, המותקנות ברכב שטח למילוי פערים תפעוליים.

מרכז ניהול ובקרה ראשי אחד עם מרכז נתונים. פיתוח תשתית טלקומוניקציה עם 22 קישורי רדיו, 419 ק"מ של סיבים אופטיים וחמישה קווי חכירה, לחיבור תחנות המעקב עם החמ"ל המרכזי, דרך רשת הכוחות המזוינים. תוכנה, שתשלב את כל החיישנים והמערכות.

אולי יעניין אותך גם