"פיגוע סייבר בתשתית אנרגיה יכול לשתק מדינה"

ד"ר יובל שטייניץ, שר האנרגיה, ידבר בכנס סייברטק טוקיו, על החשיבות של הגנת הסייבר לתשתיות אנרגיה לאומיות. הכנס יערך בתאריך 15.12.2020

"פיגוע סייבר בתשתית אנרגיה יכול לשתק מדינה"

על רקע מתקפת הסייבר נגד שירביט , חברת ביטוח ישראלית, מזהיר שר האנרגיה, ד"ר יובל שטייניץ, כי מתקפת סייבר נגד תשתית אנרגיה יכולה לשתק מדינה. לקראת כנס סייברטק טוקיו שיערך בתאריך 15.12.2020, אומר שטייניץ כי בעבר הוא התריע בפני הנשיא ברק אובמה בנושא. 

"לפני חמש שנים השתתפתי כשר האנרגיה של ישראל בועידה גדולה עם הנשיא אובמה בבית הלבן. מטרת הועידה הייתה כיצד להפוך את העולם למוגן יותר מאסונות רדיולוגים. עשרות מנהיגים בעולם דנו על החשש מפני סכנה של תאונות במתקנים גרעיניים או טרור גרעיני", מסביר שטייניץ. "אמרתי לנשיא אובמה שמתקפת סייבר יכולה לעשות נזק גדול בהרבה ממטען חבלה שיונח בתחנת כוח גרעינית." 

אותו כנס, והדיונים בו, הובילו את שטייניץ להקים את CERT האנרגיה בבאר שבע. חמ"ל ייעודי שמנטר את תשתיות האנרגיה בישראל למתקפות סייבר. "ישנן הרבה מתקפות כל שנה נגד תשתיות אנרגיה בישראל", אומר שטייניץ. "עד היום, כולן נעצרו ללא נזק מהותי." 

הרשמה לכנס

אולי יעניין אותך גם

By Spc. Micah E. Clare, U.S. Army - This image was released by the United States Army with the ID 070930-A-2013C-254 (next). Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=4556991

דיווח: רק"מי M1117 ראשונים הגיעו לאוקראינה מארה"ב

רק"מים אלו הינם חלק מחבילת הסיוע הצבאי האמריקאית בשווי של 400 מיליון דולרים שהוכרז עליה בחודש נובמבר 2022