הסתיים המחזור הראשון של תוכנית הQuantum Hub

אגירת אנרגיה מהלחות שבאוויר, נהיגה סמי-אוטונומית, IoT למפעלים וראייה ממוחשבת לשדות תעופה - אלו רק חלק מהתחומים בהם עוסקים הסטארטאפים שסיימו את המחזור הראשון

הסתיים המחזור הראשון של תוכנית הQuantum Hub

קרדיט: Quantum Hub

אגירת אנרגיה מהלחות שבאוויר, נהיגה סמי-אוטונומית, IoT למפעלים וראייה ממוחשבת לשדות תעופה - אלו רק חלק מהתחומים בהם עוסקים הסטארטאפים שסיימו אתמול את המחזור הראשון של Quantum SPARK, תוכנית ה-POC’s של Quantum Hub - מרכז החדשנות שהקימה בחודש יוני השנה קבוצת תעבורה-לבנת, בשיתוף קבוצת תדיראן, Hyundai (קוריאה), וקבוצת VDL (הולנד).

מטרת התוכנית היא לבנות POC’s (תהליכי הוכחת יכולת, Proof of Concept) בין הסטרטאפים הלוקחים חלק בתוכנית, לבין השותפים המסחריים המשתתפים בתוכנית. חמשת המיזמים שהתקבלו לתוכנית האיכותית נבחרו מתוך למעלה מ-100 סטרטאפים אשר הגישו את מועמדותם. במסגרת התוכנית, הסטרטאפים הנבחרים לוו במשך 12 שבועות על ידי מעל ל-40 מומחים ומנטורים ממגוון חברות בתעשייה - החל ממנכ"לים וסמנכ"לים של חברות תעשייתיות ועד ליזמים מוכחים ומוכרים בתעשייה. 

תשעה שיתופי פעולה טכנולוגיים מבטיחים עם חברות הקבוצה והשותפות נבנו במסגרת התוכנית ובימים אלה נמצאים בשלבים שונים של הטמעה.
 AutoTrust – סטארט-אפ המפתח פיתרון לניצול מיטבי של מערכות בטיחות ונהיגה חצי-אוטונומית, תוך התחשבות מלאה בתנאי הדרך ובהתאם להרגלי הנהיגה של הנהג. יונדאי מוביס בוחנת פיילוט להטמעת המערכת לצורך ניתוח והגדלת השימוש במערכות ADAS ברכבים של הקונצרן.

ThermoTerra – סטארט-אפ העושה שימוש באנרגיה ירוקה, הנוצרת כתוצאה משינויי לחות באוויר, לטובת חימום וקירור של מבנים ושטחים. תדיראן תשלב את הטכנולוגיה כאחד מהפתרונות לייעול וחסכון באנרגיה בתוך מערכות המיזוג של תדיראן.

IntellAct - פלטפורמת SaaS המבוססת על ראייה ממוחשבת ולמידת מכונה לניהול ואופטימיזציה של תהליכי הכנת מטוסים לטיסה (Turnaround). חברת לאופר (מקבוצת ממן) תטמיע את טכנולוגיית ה-AI שלהם במערך הלוגיסטי של לאופר בנתב"ג על מנת להפחית אירועי בטיחות ולהעלות את היעילות התפעולית. 

Safemode - פועלת מול מספר חברות בקבוצת תעבורה, מתחומי ההובלה, הלוגיסטיקה והתחבורה הציבורית, בראשן חברת אגד-תעבורה, בה מבוצע פיילוט להטמעת האפליקציה בקרב הנהגים, וזאת על מנת לשפר את ביצועי הנהג בכל הנוגע לניהול הנסיעה בהתאם לכללי משרד התחבורה, הפחתת אירועי בטיחות, וחיסכון בדלק.

Siraj Technologies – מפתחת פתרון IoT לעולם הייצור המאפשר חיבור של כלל מוצרי הקצה לענן וכן ניתוח והצגה של הנתונים על גבי כל ממשק. תדיראן ישתמשו בטכנולוגיה של החברה על מנת לחבר את המכונות במפעלים לענן וכדי לנתח את יעילות המכונות, להתריע על ירידה בתפקוד ועל תקלות בזמן אמת וכן ע"מ לייעל את עבודות התחזוקה.

יעל קוכמן, GM Programs ב- Quantum Hub: "לכל אחד משיתופי הפעולה שנוצר במהלך התוכנית יש פוטנציאל לייצר אימפקט משמעותי על התעשייה וערך רב עבור החברות המשתתפות. אנו בטוחים ביכולת שלנו ושל שותפינו לתת לחברות שסיימו ערך משמעותי ולייצר שותפויות אסטרטגיות בינן ובין שותפינו. כל יזם היה רוצה לעבוד  3 חודשים בצמוד למנטורים ולמנכ"לים מובילים מהתעשייה שהוא מכוון אליה כדי לבנות POC אצל לקוח מטרה, וזה - מעבר להשקעה ולתכנים - הערך הכי משמעותי שאנו מספקים ליזמים".

Quantum SPARK מציעה כמה אפיקים שיסייעו לצמיחת החברות המשתתפות. ראשית, לצורך התוכנית נבנה מודל מיוחד שמתאים 'חליפה אישית' לכל סטרטאפ, מתוך הבנה שכל סטרטאפ שונה במהותו ובעל צרכים שונים. בנוסף, הסטרטאפים זוכים לגישה ישירה ליותר מ-200 חברות בישראל ובעולם, מה שמאפשר להם לבחון את גודל השוק הפוטנציאלי והתאמת הצעת הערך שלהם לשוק. לאלה מצטרף גם צוות עם ניסיון של למעלה מ-40 שנה בהן הקים חברות, קידם יזמים וגייס כספים לחברות, אשר יעמוד לטובת החברות.

המחזור השני יפתח באפריל 2021 ויכלול בין 7-8 חברות מהתחומים הבאים: ייצור ותעשייה 4.0, הובלה ואוטומוטיב, לוגיסטיקה, אנרגיה וטיפול באויר. החברות שייבחרו יוצמדו לצ'מפיון בכיר מחברה מובילה בשוק היעד שלהם לטובת תכנון ובנייה של POC משותף, כאשר התוכנית מספקת מימון לטובת ה-POC. ניתן להגיש מועמדות בהרשמה מוקדמת פה.

אולי יעניין אותך גם

An F-15C Eagle assigned to the 493rd Fighter Squadron takes off in support of exercise Point Blank 20-1 at Royal Air Force Lakenheath, England, Jan. 30, 2020. Point Blank is a bilateral exercise that enhances professional relationships and improves overall coordination with allies and partner militaries. (U.S. Air Force photo by Airman 1st Class Mikayla Whiteley)

 

בית הנבחרים של ארה"ב אישר תקציב ההגנה לשנה הקרובה

אישור התקציב מאפשר לפנטגון להתחיל ברכש עשרות מערכות נשק חדשות