מקרון: לא אתנה מכירת נשק למצרים בזכויות אדם

אמר את הדברים במהלך מסיבת עיתונאים משותפת שערך עם א-סיסי בפריז. ״דרישה לקיום דיאלוג תהיה יעילה יותר מאשר חרם, שרק יפחית את האפקטיביות של אחד השותפים שלנו למאבק בטרור״

נשיא צרפת מקרון עם מקבילו המצרי א-סיסי במהלך מסיבת עיתונאים בפריז, אתמול. צילום: Michel Euler/pool via REUTERS

נשיא צרפת, עמנואל מקרון, הודיע כי לא יתנה מכירת נשק למצרים בנושאי שמירה על זכויות אדם במדינה, מאחר והוא חושש מהחלשת יכולתה של קהיר להילחם בטרור האזורי. הוא אמר את הדברים במהלך מסיבת עיתונאים משותפת שערך עם מקבילו המצרי, עבד אל-פתאח א-סיסי, לאחר פגישתם באמון האליזה בפריז.

״לא אתנה נושאים הקשורים להגנה ולשיתוף פעולה כלכלי בחילוקי דעות אלה (לגבי זכויות אדם)״, אמר הנשיא לכתבים, והוסיף כי ״מדיניות של דרישה לקיום דיאלוג תהיה יעילה יותר מאשר חרם, שרק יפחית את האפקטיביות של אחד השותפים שלנו למאבק בטרור״. עם זאת, מקרון אמר כי במהלך פגישתו עם א-סיסי הוא דיבר איתו ״בכנות״ לגבי מצב זכויות האדם במצרים, ששלט בכותרות בצרפת לכל אורך הביקור. צרפת רואה במצרים מבצר ובת ברית עירקית מול ארגוני הטרור בחצי האי סיני ובלוב, וארגוני זכויות אדם מאשימים את ממשל מקרון כי בשל כך הוא מעלים עין מהפרות זכויות גוברות והולכות במדינה.

ערוץ France24 מדווח כי מאז שנת 2015 סיכמה מצרים על מספר עסקאות רכש גדולות עם צרפת, כולל מכירת שתי נושאות מסוקים מדגם ״מיסטרל״ ו-24 מטוסי קרב מתקדמים.  

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית