ארה״ב: סנקציות על פקידי ממשלה בסין ובהונג קונג

זאת בשל תפקידם לכאורה בפסילת ארבעה חברי אופוזיציה מהונג קונג והרחקתם מהפרלמנט. בתוך כך, ביצעה משטרת הונג קונג מעצרים נוספים נגד מתנגדי משטר

 הפגנה נגד השלטון הסיני בהונג קונג. ארכיון. במרכז: הפעיל ליונג קווק-הונג, שנעצר היום על פי הדיווחים. צילום: REUTERS/Ammar Awad

ארה״ב הטילה אתמול (ב׳) סנקציות על 14 פקידי ממשלה בסין ובהונג קונג, בשל תפקידם לכאורה בפסילת ארבעה חברי אופוזיציה והרחקתם מהפרלמנט ההונג קונגי בחודש שעבר, צעד שהוביל להתפטרות המונית של מחוקקים מהאופוזיציה הפרו-דמוקרטית. הסנקציות כוללות איסורים על כניסה לארה״ב, חסימת גישה לנכסים אמריקניים בבעלות אותם פקידים, ואיסור על עבודה עם חברות אמריקניות. אתמול, לאחר שנודע כי ארה״ב מתעתדת לנקוט בצעד זה, הוביל לירידה בשווקי אסיה.

״המתקפה הבלתי פוסקת של בייג׳ינג נגד התהליכים הדמוקרטיים בהונג קונג ריסקה את המועצה המחוקקת שלה והפכה אותה לחותמת גומי משוללת אפשרות להתנגדות משמעותית״, מסר מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפיאו, והוסיף כי למעשה נשללה יכולתם של תושבי הונג קונג לבחור את נציגי הציבור שלהם, וכי ״פעולות אלה מדגימות שוב ושוב את ההתעלמות המוחלטת של בייג׳ינג מהתחייבויותיה הבינלאומיות״.  

בתוך כך, משטרת הונג קונג עצרה היום (ג׳) שמונה מפעילי המחאה נגד הממשל, בשל מעורבותם בהפגנות הענק שהתקיימו ביולי האחרון. על פי סוכנות הידיעות רויטרס, המשטרה לא מסרה מידע על העצורים, אך אחד מהם כנראה היה הפעיל המפורסם ליונג קווק-הונג (״שיער ארוך״). מעצרים אלו מצטרפים לשמונה מעצרים נוספים שביצעה המשטרה ביום ב׳, על רקע הפגנה בקמפוס אוניברסיטאי בחודש שעבר.   

שבועות ספורים לפני שהוא עוזב את הבית הלבן, ממשיך הנשיא דונלד טראמפ ללחוץ על סין בכל הכוח. רק בשבוע האחרון הודיעה ארה״ב על החלת מגבלות כניסה למדינה עבור חברי המפלגה הקומוניסטית הסינית ובני משפחותיהם, ומחלקת המדינה האמריקנית מפרסמת חדשות לבקרים הודעה רשמית בנוגע להטלת סנקציות על חברות, ארגונים, אנשי עסקים ופקידים. באוגוסט האחרון הטילה ארה״ב סנקציות אישיות על קארי לאם, ראש הראשות המבצעת של הונג קונג, ועל עשרה בכירים נוספים בממשלה הפרו-סינית, בטענה שהם פועלים לחיסול התנועה הפרו-דמוקרטית בטריטוריה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית