ונצואלה: ניצחון לתומכי מדורו בבחירות לאסיפה הלאומית

פחות משליש מבעלי זכות הבחירה נטלו חלק בהצבעה, לאחר שרבים נענו לקריאתו של מנהיג האופוזיציה גואיידו להחרים את הבחירות, אותן הוקיע כמזויפות. ארה״ב והאיחוד האירופי הודיעו כי אינם מכירים בתוצאות

ונצואלה: ניצחון לתומכי מדורו בבחירות לאסיפה הלאומית

ניקולס מדורו, אתמול. צילום: REUTERS/Fausto Torrealba

מועצת הבחירות של ונצואלה הודיעה היום (ב׳) כי הנציגים התומכים בנשיא ניקולס מדורו הבטיחו את שליטתם באסיפה הלאומית, לאחר ספירת מרבית הקולות בבחירות שהתקיימו אתמול. האספה הלאומית היא הגוף הדמוקרטי היחיד שנותר במדינה לאחר עלייתו לשלטון של מדורו לפני כשבע שנים, שהייתה עד כה בשליטת האופוזיציה – אך זו החרימה את הבחירות, אותן הוקיעה כמזויפות. ארה״ב, מדינות האיחוד האירופי ומדינות באמריקה הלטינית הודיעו כי אינן מכירות בתוצאות אלה. 

״ארצות הברית, יחד עם דמוקרטיות רבות מספור ברחבי העולם, מוקיעות את העמדת הפנים הזו, שלא עומדת בסטנדרטים מינימליים של אמינות״, מסר מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפיאו. קולומביה, ברזיל, ומדינות דרום אמריקניות נוספות פרסמו הצהרה בה התייחסו לבחירות כאל ״בלתי חוקיות ובלתי לגיטימיות״. 

סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת כי רק 31% מבעלי זכות הבחירה במדינה נטלו בהן חלק, לאחר שרבים נענו לקריאתו של מנהיג האופוזיציה, חואן גואיידו, להחרימן. במקומות מסוימים, כך על פי הידיעה, נצפו תורים ארוכים יותר לרכישת דלק מאשר לקלפי.

מאז עלייתו לשלטון של מדורו בשנת 2013 סובלת ונצואלה ממשבר שעודנו הולך ומחריף של היפר אינפלציה, צניחה בתפוקת נפט, מחסור בדלק ובמוצרים בסיסיים רבים נוספים, וכן מהפרת זכויות אדם שיטתית, הכוללת הרג של אלפי מתנגדי משטר. כ-5 מיליון מאזרחי וונצואלה, המונה פחות מ-30 מיליון נפש, נמלטו ממנה בשנים אלה, רובם לפרו ולמדינות השכנות האחרות.

אולי יעניין אותך גם