איתות לרוסיה: ארה״ב חנכה מתקן מבצעים מיוחדים בלטביה

המתקן, שיאפשר לכוחות העילית של הצבא להרחיב את מבצעיהן באזור הבלטי, מומן באמצעות ״יוזמת ההרתעה האירופית״ של הפנטגון שמטרתה למנוע תוקפנות רוסית באזור

תרגיל משותף של צבאות לטביה וארה״ב, ארכיון. צילום: US Army

מתקן מבצעים מיוחדים חדש לכוחות העילית של הצבא האמריקני נחנך בשבוע שעבר בריגה, בירת לטביה. הביטאון הצבאי Stars and Stripes מדווח כי ארה״ב השקיעה בפרויקט 3.7 מיליון דולר באמצעות ״יוזמת ההרתעה האירופית״, תכנית של הפנטגון למימון מאמצים שמטרתה למנוע תוקפנות רוסית באגף המזרחי של נאט״ו. המתקן יאפשר ליחידות המיוחדות להרחיב את מבצעיהן באזור הבלטי.

״פרויקט זה, יחד עם יוזמות הגנה אירופיות חשובות נוספות, מייצג את המשך המחויבות שלנו כלפי ידידתנו ובעלת בריתנו לטביה״, אמר לוטננט קולונל חואן מרטינז, דובר פיקוד אירופה של מפקדת המבצעים המיוחדים. המתקן נועד לאפשר לכוחות המיוחדים לנוע במהירות אל תוך שטח הפעולה ומחוצה לו וכן לביצוע תחזוקה. הוא כולל מתקן שירות לרכבים, מחסן לתחמושת ומנחת עבור שני מסוקי CV-22.

מרטינז התייחס גם לפרויקט נוסף בלטביה שנמצא בשלבי סיום, מתקן להגדלת כמות הציוד והכוחות שיכולים לנוע אל תוך המדינה לצורך תרגולים, או כתגובה למשבר. בשנים האחרונות השקיעה ארה״ב מאות מיליוני דולרים בשיפור התשתיות והיכולות הצבאיות באזור הבלטי. רק בקיץ האחרון השקיעה למעלה מ-10 מיליון דולר בשיפור הבסיס האווירי באסטוניה, מה שיאפשר לכוחות ארה״ב ונאט״ו להטיס לשם יותר מטוסי קרב.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית